جوان 22 ساله تحت تاثیر مجری سابق تلویزیون؟

    کد خبر :133413

سه‌شنبه، بیست و پنجم مهرماه جوان ۲۲‌ساله سیرجانی مسجد شریف‌آباد سیرجان را به آتش کشید و دو هفته بعد روز پنجشنبه چهارم آبان ماه دستگیر شد.

خبرنگار محلي سيرجان در اين باره گفت: «اين فرد روي در مسجد بنزين ريخته بود و آتش زده بود. خوشبختانه آتش داخل مسجد نرفت و خسارت زيادي به بار نياورد. اين شخص هم‌اكنون در بازداشت است.»

محسن نيك‌ورز، دادستان عمومي و انقلاب سيرجان گفت: «جوان ٢٢ساله‌اي كه چندي پيش با آتش زدن مسجد شريف‌آباد سيرجان از آن فيلم تهيه و در فضاي مجازي منتشر كرده بود، به وسيله ماموران اداره اطلاعات اين شهرستان شناسايي و دستگير شد.»

او ادامه داد: «من نمي‌دانم اين فرد واقعا عضو جنبش ري‌استارت بوده يا اين فقط حرف‌هايي است كه در رسانه‌ها منتشر شده است. جرم اين فرد در‌ واقع اهانت و آتش زدن و تخريب مسجد بود. اين فرد تحت القاي شبكه‌هاي معاند اين كار را انجام داده است و پس از تهيه فيلم، آن را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرده بود. به اين فرد به نوعي حالت خود‌باختگي و خودفريفتگي دست داده بوده اما اينكه عضو جنبشي باشد، نه. چيزي به اين كيفيت وجود ندارد.»

دادستان عمومي و انقلاب سيرجان گفت: «متهم پرونده به خيال خود جوانب حفاظتي را رعايت كرده و هيچ سرنخي از خود به جا نگذاشته بود اما پس از رصد دقيق اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي و دستگير شد. »

نيك‌ورز گفت: «با وجود اينكه هيچ تصوير و نشانه‌اي از متهم موجود نبود اما با اقدامات و تدابير پيچيده اطلاعاتي، متهم شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه با محاصره منزل متهم توسط ماموران اداره اطلاعات، قبل از فرار دستگير شد.»

او ادامه داد: «متهم اتهامات خود را قبول دارد. مرحله مقدماتي بازجويي اين فرد تمام شده و پرونده براي صدور حكم به دادگاه ارسال شده است.»

اين فرد يكي ديگر از افرادي است كه گفته مي‌شود تحت تاثير سخنان مجري سابق صدا و سيما كه حالا در يكي از كشورهاي خارجي مجري برنامه است، تصميم به آتش زدن خودرو گرفته بود. اين مجري سابق صدا و سيما در پروژه‌اي تحت عنوان ري‌استارت (شروع دوباره) از مردم خواسته بود به خيابان‌ها بروند و مساجد و بانك‌ها را به آتش بكشند.

چند هفته قبل تعدادي از ري‌استارتي‌ها كه در تهران دست به آتش زدن مسجد و شكستن شيشه‌هاي بانك كرده بودند، دستگير شدند. پيش از اين پليس اعلام كرده بود كه مي‌خواهد با اين افراد با رأفت اسلامي برخورد كند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید