اخراج پدر؛ مجازات اپل برای دختری که ویدیوی نگاه نزدیک آیفون 10 را منتشر کرد

    کد خبر :133392

اگر خاطرتان باشد چندی قبل دختر یکی از مهندسان اپل ویدیویی کوتاه را از عملکرد آیفون 10 منتشر کرد و حالا مشخص شده که آن مهندس بعد از انتشار ویدیوی نگاه نزدیک دستگاه از کارش اخراج شده است.

گفته می شود که اپل بلافاصله بعد از انتشار این ویدیو از وی خواسته که آن را از یوتوب حذف کند که البته دختر وی نیز بلافاصله این خواسته را اجابت نموده با این حال باز هم دیر شده بود و کلیپ مذکور بارها و بارها در فضای مجازی دیده شد.

در نظر داشته باشید آیفون ۱۰ به تصویر کشیده شده در آن کلیپ متعلق به یکی از کارکنان اپل بوده و کد QR ویژه ای که روی آن قرار داشته نشان می دهد که دستگاه صرفا در اختیار افراد خاصی قرار گرفته. یک اپلیکیشن یادداشت برداری هم در آن موبایل به چشم می خورد که حاوی اسامی پروژه های احتمالی اپل در آینده بود و همین مساله حساسیت کار این دختر (بروک پترسون) را بیشتر کرد.

لذا با در نظر داشتن آنچه گفته شد این دختر خانم با انتشار ویدیوی مذکور چاره دیگری برای اپل نگذاشته است مگر آنکه پدرش را اخراج کند. در غیر اینصورت ذهنیت کاربران در رابطه با امنیت در کوپرتینو خدشه دار می شد.

به دنبال این اتفاق بروک پترسون ویدیویی را در فضای مجازی منتشر کرد و در آن شرح داد که چطور ویدیوی نگاه نزدیک را در کافه تریای اپل ضبط کرده و مدعی شد که حتی در زمان انتشار ویدیو در یوتوب هیچ دنبال کننده ای نداشته است و هدفش از این کار صرفا سرگرمی بوده با این حال پدرش مسئولیت کار وی را پذیرفته است.

البته باید اشاره کنیم این نخستین باری نیست که کارکنان شرکت های بزرگ دنیای فناوری به خاطر افشای اسرار کاری اخراج می شوند. پیشتر یکی از کارکنان مایکروسافت نیز به خاطر انتشار تصاویر اکس باکس ۳۶۰ قبل از رونمایی رسمی از کار برکنار شد.
گفتنی است مهندس اخراجی اپل چهارسال برای این شرکت کار کرده و طراحی بوردهای مداری آیفون را بر عهده داشته است.
منبع:phonearena

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید