مراکز رادیولوژی در آستانه ورشکستگی

    کد خبر :133254

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به نقش مهم رادیولوژی در حوزه سلامت، نسبت به تهدید سلامت متخصصان این رشته در برخی از خدماتی که ارائه می دهند، هشدار داد.
به گزارش  مهر، دکتر حسین کرمپور در آستانه برگزاری روز جهانی رادیولوژی، گفت: در طب نوین مهمترین قسمت از درمان بیماری، تشخیص بیماری است و با تشخیص صحیح می‌توان درمان به موقع و مطلوب داشت.

وی با بیان اینکه تشخیص بیماری در پزشکی نوین در دو قسمت آزمایشگاه و تصویربرداری خلاصه شده است، افزود: پس از کشف اشعه ایکس تا به امروز تحولات زیادی در علم تصویربرداری ایجاد شده و هر روز به وسعت آن افزوده می شود بطوریکه ابتدا فقط بررسی رادیوگرافیک صورت می‌گرفت و امروز روش‌های سونوگرافی، سی‌تی اسکن و ام آرآی و حتی تصویربرداری سلولی و مولکولی انجام می شود.

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: در سال‌های گذشته درمان بسیاری از بیماری‌ها با روش‌های تهاجمی در اتاق عمل انجام می‌گرفت ولی امروزه با استفاده از روش‌های تصویربرداری توسط متخصصان رادیولوژی بدون نیاز به بیهوشی و یا جراحی تشخیص و درمان صورت می‌گیرد.

کرمپور با اشاره به اینکه اساس تشخیص بیماری‌ها طی چند دهه اخیر از آسیب شناختی( پاتولوژی) به رادیولوژی تغییر یافته است، گفت:علم رادیولوژی هر روز در حال پیشرفت بوده و نقش مهمی در حوزه سلامت و درمان داشته و اقبال به این رشته نیز روز افزون بوده است.

وی عنوان کرد: در تمام دنیا افراد با بالاترین رتبه‌ها در آزمون‌های تخصصی وارد رشته رادیولوژی شده و در کشور ما نیز این قضیه صادق است و علاقه‌مندان این رشته علیرغم حجم بالای کتاب‌های مرجع و شیفت‌های کار طولانی با علاقه به این رشته ورود یافته و به مردم خدمت می‌کنند.

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران اضافه کرد: در برخی از بخش های این رشته همچون آنژیوگرافی عروق محیطی، خدمات اینترونشن و فلورسکوپی، متخصصان رادیولوژی مستقیما با اشعه ایکس در تماس هستند که به تدریج این مسئله سبب بروز مشکلاتی در آنها از قبیل کاهش پلاکت خون و برخی از انواع سرطان همچون سرطان تیروئید می‌شود. اما علیرغم این موضوع همچنان رتبه‌های برتر آزمون دستیاری پزشکی در کشور به رشته رادیولوژی اختصاص دارد.

کرمپور در پایان به موضوع تعرفه‌ها در حوزه رادیولوژی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این راستا مسئولان نسبت به تعرفه‌های رشته‌هایی همچون رادیولوژی کم لطفی کرده و به صورت ناعادلانه تعرفه های رادیولوژی – سونوگرافی را کم کرده اند جا دارد که تجدید نظر فوری در کاهش تعرفه های سونوگرافی انجام شود چرا که به رغم حساسیت رشته رادیولوژی در تشخیص بیماری‌ها، امروز بسیاری از مراکز تصویربرداری در کشور به دلیل بدهی بیمه‌ها در آستانه ورشکستگی هستند و توجه به تعرفه های خدمات تصویر برداری امری ضروری به شمار می‌رود.

انجمن رادیولوژی ایران به مناسبت روز جهانی رادیولوژی، کنفرانس سونوگرافی بارداری را ۱۰ تا ۱۱ آبان در مرکز همایش های بین المللی رایزن و کارگاه FNA تیروئید، کارگاه بیوپسی پستان و… را، ۱۲ آبان ایران در هتل استقلال برگزار می کند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید