انتقال خرس گچسر به یک مرکز نگهداری از حیوانات در کرج

    کد خبر :133234

بامداد شنبه یک توله خرس قهوه‌ای در محور کرج-چالوس در منطقه گچسر بر اثر برخورد با یک خودروی زانتیا به شدت دچار آسیب شده و برای معاینه و درمان به بیمارستان مرکزی دامپزشکی در تهران و سپس برای انجام سی‌تی‌اسکن به دانشگاه تهران انتقال یافت. نتیجه سی‌تی‌اسکن توله خرس گچسر که بامداد روز گذشته بر اثر تصادف با یک زانتیا در محور کرج-چالوس دچار آسیب شده بود حکایت از خونریزی مغزی و ریوی این حیوان دارد.

امید مرادی، متخصص جراحی دامپزشکی که صبح روز گذشته توله خرس گچسر را در بیمارستان مرکزی دامپزشکی تهران مورد معاینه قرار داده و برای انجام سی‌تی‌اسکن به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ارجاع داد بود اکنون درباره نتیجه سی‌تی‌اسکن انجام شده به تسنیم می‌گوید: سی‌تی‌اسکن این توله خرس، حکایت از خونریزی در نیمکره راست مغز، خونریزی ریوی، شکستگی‌های جزئی در جمجمه و شکستگی کندیل فک پایین سمت راست دارد که با توجه به اینکه جابه‌جایی صورت نگرفته نیازی به عمل جراحی ندارد.

وی ادامه می‌دهد: حال عمومی این توله خرس نسبتا به پایداری رسیده اما برای قضاوت درباره وضعیت حیوان دستکم دو روز زمان لازم است. این توله خرس به مرکز نگهداری چمران واقع در کرج منتقل شده و طی روزهای آینده مجددا مورد معاینه قرار خواهد گرفت تا پس از تثبیت وضعیت جسمی بتوانیم درباره سرنوشت حیوان پیش‌بینی‌هایی را اعلام کنیم.

بامداد شنبه یک توله خرس قهوه‌ای در محور کرج-چالوس در منطقه گچسر بر اثر برخورد با یک خودروی زانتیا به شدت دچار آسیب شده و برای معاینه و درمان به بیمارستان مرکزی دامپزشکی در تهران و سپس برای انجام سی‌تی‌اسکن به دانشگاه تهران انتقال یافت.
خرس‌های قهوه‌ای با فرا رسیده فصل سرما، تلاش می‌کنند با به دست آوردن ذخیره غذایی لازم خود را برای رخوت زمستانی آماده کنند. اما متاسفانه به دنبال خشکسالی و کاهش مواد غذایی در ارتفاعات استان‌های شمالی کشور در سال جاری، طی دو ماه گذشته موارد متعددی از حرکت خرس‌های قهوه‌ای به پایین‌دست به دنبال یافتن مواد غذایی، سرنوشتی تلخ را برایشان رقم زده است که گرفتار شدن در تله روستاییان و تلف شدن در تصادفات مرگبار جاده‌ای بخش عمده آن را تشکیل می‌دهد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید