آمریکا خبر جریمه بانک‌های ترک به دلیل همکاری با ایران را تکذیب کرد

    کد خبر :133216

وزیر خزانه داری آمریکا گمانه زنی ها در مورد اینکه وی در مورد وضع تحریم های احتمالی علیه ترکیه به مقامات این کشور هشدار داده است را رد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از بلومبرگ، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گمانه زنی ها در مورد اینکه وی در مورد وضع تحریم های احتمالی علیه ترکیه به مقامات این کشور هشدار داده است را رد کرد.

منوچین در حین پرواز به سمت ابوظبی در هواپیما با اشاره به مذاکرات خود با مقامات دولت ترکیه در جریان نشست صندوق بین المللی پول به خبرنگاران گفت: «من گفت وگوهایی با آنها (مقامات ترک) داشتم، من بحث خاصی در مورد تحریم ها با آنها نداشتم.»

این سخنان که در طی سفر وزیر خزانه داری آمریکا به چهار کشور خاورمیانه بیان شده، در حالی است که بازارهای مالی ترکیه هفته ای آشفته و پرنوسان را پشت سر گذاشته اند. پس از انتشار گزارش یک روزنامه ترکیه در اوایل ماه جاری مبنی بر احتمال جریمه 6 بانک ترک از سوی دولت آمریکا به دلیل همکاری با ایران، و به رغم تکذیب این خبر از سوی رگولاتور بانکی این کشور، شاخص های بورس، اوراق قرضه و لیره ترکیه با افت مواجه شده است.

نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه در تلاش برای برطرف کردن بخشی از این نگرانی ها گفته که هالک بانک، بانک دولتی تکیه که به عنوان واسطه پرداخت ها بابت واردات از ایران عمل می کرده، هیچ اقدامی خلاف مقررات تحریمی آمریکا علیه ایران مرتکب نشده است.

در طی هفته گذشته ارزش لیر ترکیه با 3.1 درصد کاهش به 3.7883 در ازای هر دلار رسید و برای هفتمین هفته متوالی در برابر ارز آمریکا با کاهش ارزش مواجه بود. شاخص بانک های ترکیه در بورس استانبول هم در این هفته با 3 درصد افت مواجه بود، در حالی که شاخص کلی بورس استانبول هم افت 0.6 درصدی را تجربه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید