کشف جسد کوهنورد مالزیایی در قله دماوند

  • حوادث
  • یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ۹:۳۶
    کد خبر :133171

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از کشف جسد کوهنورد مالزیایی پس از گذشت قریب به یک سال در دره یخار خبر داد.
اسنا: جمشید نیک زاد در جمع خبرنگاران افزود: پس از یازده ماه و چهار روز جسد دومین کوهنورد مالزیایی که سال گذشته مفقود شده بود، کشف شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به مفقودی دو کوهنورد در ۲ آذر سال گذشته در مسیر قله دماوند، گفت: سال گذشته یک گروه ۱۲ نفره از کوهنوردان مالزیایی که قصد صعود به قله دماوند دماوند را داشتند، وارد منطقه شده و پس از صعود به قله و در مسیر بازگشت متوجه مفقود شدن دو تن از همنوردان خود شدند و بلافاصله نیروهای امدادی جهت جستجو و نجات وارد منطقه شدند.

نیک زاد در همین زمینه ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب جوی، دو کوهنورد این گروه ۱۲ نفره از سیر اصلی حرکت خود خارج و به سمت دره یخار منحرف شدند که با اعلام این خبر بلافاصله تیم های جستجو و نجات جمعیت هلال احمر و یک تیم از هیأت کوهنوردی به منطقه اعزام و پس از چند روز جستجو موفق به کشف جسد یک تن از این دو نفر شدند. به رغم تلاش‌های زیاد تیم‌های جستجو و نجات، نفر دوم پیدا نشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به دریافت خبری از سوی گروه کوهنوردی آرش، گفت: پس از گذشت ۱۱ ماه و ۴ روز ازین حادثه و چندین مرحله جستجو، عصر روز گذشته یک گروه کوهنوردی در حال صعود به قله دماوند که از مسیر دره یخار در حال عبور بودند، با این جسد رو به رو شده و خبر را به مرکز ۱۱۲ اعلام کردند.

نیک زاد با اشاره به اعزام تیم‌های جمعیت هلال احمر به منطقه، بیان کرد: بلافاصله با دریافت خبر از سوی گروه کوهنوردی، دو تیم تخصصی با تجهیزات کامل از جمعیت هلال احمر و کارگروه جستجو و نجات هیأت کوهنوردی در ساعت ۲ بامداد شنبه ششم آبان از سمت منطقه ملار وارد دره یخار شده و در ارتفاع ۴۳۰۰ متری به جسد این کوهنورد دسترسی یافته و نسبت به انتقال جسد به پایین اقدام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در پایان بیان کرد: پیش‌بینی می شود مراحل انتقال جسدبه زودی پایان یافته و جسد این کوهنورد تحویل نیروی انتظامی منطقه و سازمان آرامستان شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید