قاهره: مصر در مذاکرات آستانه مشارکتی نخواهد داشت

    کد خبر :132951

پایگاه خبری مصری « الیوم السابع» امروز /شنبه/ به نقل از «أحمد أبو زید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر نوشت: اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر شرکت مصر به عنوان ناظر در مذاکرات آستانه صحت ندارد و ما در این نشست مشارکتی نخواهیم داشت.

الیوم السابع نوشت: سخنگوی وزارت خارجه مطالبی که خبرگزاری ‘تاس’ روسیه مبنی بر آمادگی مصر برای مشارکت در نشست آستانه به عنوان ناظر در صورت دریافت دعوتنامه را تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا، ابوزید در این خصوص گفت: خبرنگار تاس روسیه این سوال را مطرح کرد که، آیا مصر دعوتنامه ای برای حضور در نشست آستانه دعوت کرده است که من نیز پاسخ دادم ‘خیر’.
ابوزید تاکید کرد که به هیچ عنوان مطلبی در خصوص شرکت کردن مصر در این نشست در صورت دریافت دعوتنامه بیان نکرده است.
رسانه های مصری پیش از این، خبری به نقل از تاس منتشر کرده بودند که سخنگوی وزارت خارجه مصر در آن تاکید کرده بود که این کشور در صورت دریافت دعوت نامه ای مناسب، آمادگی کامل برای مشارکت به عنوان ناظر در مذاکرات آستانه در خصوص سوریه دارد.
سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز پیش از این گفته بود که مصر دعوت نامه ای برای حضور در این نشست دریافت نکرده است، اما قاهره دیدگاه خود را در خصوص نشست آستانه به اطلاع مسکو می رساند و خواستار توقف همه گونه حملات در سوریه جز حمله به سازمان های تروریستی است.
هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه قرار است 30 و 31 اکتبر( هشتم و نهم آبان) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود.
وزارت خارجه قراقستان نیز پیش از این اعلام کرده بود مصر نیز پس از دعوت سفیر روسیه ، آماده حضور در مذاکرات آستانه است .
رسیدگی به پرونده امنیتی و نظامی، حل‌ و فصل بحران سوریه که به مذاکرات آستانه معروف است، به 6 دور مذاکرات از دی‌ماه 1395 تا شهریور 1396 انجامیده است . مذاکرات آستانه از بهمن سال گذشته با ابتکار عمل روسیه و ایران و همراهی ترکیه به‌منظور حل‌وفصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به 6 سال کشتار و آوارگی و ویرانی در این کشور آغاز شد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید