امیرآبادی: آقای شفر! در فوتبال به بوسیدن شال‌گردن امتیاز نمی‌دهند

    کد خبر :132927

کاپیتان پیشین استقلال گفت: وینفرد شفر تا یک ماه پیش از وجود تیمی به نام استقلال در کره زمین خبر نداشت، اما حالا اینقدر عاشق این تیم شده که شالگردن آبی را می‌بوسد!

مهدی امیرآبادی در گفتگو با مهر، در خصوص شکست استقلال مقابل پرسپولیس در دربی هشتاد و پنجم اظهار داشت: در دربی که به نظر من بی‌مزه‌ترین و کم هیجان‌ترین دربی این سالهای اخیر بود، استقلال شکست خورد؛ در حالی که می‌توانست با کمی هوشمندی این پرسپولیس را به راحتی شکست دهد.

* برانکو باهوش‌تر از شفر بود
وی افزود: برانکو ایوانکوویچ در این بازی خیلی با هوش‌تر از وینفرد شفر بود. همانطور که قبل از بازی هم گفته بود حتی شده با نیم گل استقلال را می‌بریم، واقعا با یک برتری نیم گله پیروز میدان شد. اما او بازی را با همان پنالتی برد و سه امتیاز را به حساب تیمش ریخت و یک پیروزی دربی هم به پیروزی های قبلی تیمش اضافه کرد.

* به پیروزی امتیاز می‌دهند نه بازی بهتر
امیر آبادی بیان داشت: بعد از دربی خیلی‌ها مرا در خیابان می‌بینند و می‌گویند استقلال بهتر از پرسپولیس بازی کرد. اما سئوال من این است که آیا در فوتبال به بازی بهتر امتیاز می‌دهند یا به پیروزی؟ استقلال مالکیت توپ را بیشتر در دست داشت اما از این مالکیت استفاده نکرد و حتی اگر این بازی یکی دو ساعت دیگر هم طول می‌کشید نمی‌توانست به پرسپولیس گل بزند.

* تا کی با بوسیدن شالگردن حمایت مردم را می‌گیرند؟
پیشکسوت آبی‌ها تصریح داشت: حالا آقای شفر بیاید بعد از شکست در دربی شال گردن استقلال را ببوسد و مردم هم فریب این صحنه را بخورند و تشویقش کنند. ببینیم این داستان تا کجا پیش می‌رود و شفر تا کی می‌خواهد بگوید تیم را نمی‌شناسم، زمان می‌خواهم و با بوسیدن شالگردن از مردم حمایت بگیرد. تا یک زمانی بوسیدن شالگردن استقلال جواب می‌دهد. از یک زمانی به بعد تاریخ مصرف این حربه برای جلب نظر تماشاگران تمام می‌شود.

وی گفت: پیش از این در پرسپولیس چنین نمونه‌هایی داشتیم که یک مربی خارجی هفته‌های اول شالگردن قرمز بوسید و تشویق شد ولی خیلی زود با شعار «حیا کن رها کن» هواداران، این تیم را ترک کرد. تازه آن مربی در بازی های اول تیمش یکبار ۸ گل و یکبار ۵ گل به حریفان زده بود.

* اگر منصوریان به جای شفر بود چه می شد؟
کاپیتان سابق استقلال بیان داشت: سئوال من از جامعه فوتبال ایران این است که اگر منصوریان شالگردن استقلال را می‌بوسید، یا وسط زمین سوت می‌زد همین هواداران و رسانه‌ها چه می‌گفتند؟ آیا نمی‌گفتند منصوریان فیلم بازی می‌کند؟ نمی‌گفتند «شو» اجرا می‌کند؟ ولی شفر این کار را می‌کند چون خارجی است می‌گویند تعصب دارد.

* شفر تا یک ماه پیش از وجود یک تیم در کره زمین به اسم استقلال خبر نداشت
مدافع پیشین آبی ها در ادامه افزود: سئوالم از آقای شفر این است که آیا واقعا تا همین یکی دو ماه پیش از وجود تیمی با نام استقلال خبر داشتید؟ چطور می‌شود که یک ماهه آنقدر عاشق این تیم می‌شوید که شالگردن آن را می‌بوسید. آقای شفر اینجا استقلال است و برای بقا باید پیروز شوید، باید گل بزنید و باید موقعیت گل خلق کنید.

* دو بازی در لیگ بدون گل زده و بدون موقعیت گل
پیشکسوت استقلال خاطرنشان ساخت: استقلال در لیگ برتر دو بار با شفر به میدان رفته؛ مقابل فولاد و پرسپولیس. نه تنها در این دو بازی گل نزده، بلکه در ۱۸۰ دقیقه حتی یک موقعیت گل جدی هم خلق نکرده است. این ها مشکلات تیم استقلال است که باید با کار کردن از بین برود نه با شالگردن بوسیدن.

* امان از مدیریت ضعیف
بازیکن پیشین استقلال افزود: آقای حسن زمانی عضو هیات مدیره باشگاه بعد از بازی مصاحبه می‌کند و می‌گوید در دربی خیلی خوب بودیم و تا هفته هجدهم به سه تیم بالای جدول می‌رسیم. این صحبت‌ها یعنی چه؟ آیا ما یک دربی دیگر را نگاه کردیم و شما یک دربی دیگر که در آن دربی تیم استقلال خیلی خوب بود؟ آیا الان که هفته دهم است و تیم در رده سیزدهم جدول قرار گرفته واقعا تا هفته هجدهم به بالای جدول می‌رسد؟

امیر آبادی تاکید کرد: این صحبت‌ها عوام فریبی است و زمان خریدن. اینها می‌خواهند بعد از شکست در دربی یک زمان هفت هشت هفته‌ای هم برای خود بخرند و تا هفت هشت هفته نفس بکشند. متاسفانه وقتی مدیریت در باشگاه دچار ضعف باشد شاهد این اتفاقات هم هستیم.

* دلم برای هوادار می‌سوزد
امیر آبادی در خاتمه بیان داشت: باور کنید من دلم برای هوادار استقلال می‌سوزد. هواداری که صاحب و مالک اصلی این تیم است و در این ایام حسرت روزهای اوج گذشته را می‌خورد. خیلی دوست دارم که تیم هرچه سریعتر به روزهای اوج بازگردد، اما با ادامه این روند قدری بعید می‌دانم که این اتفاق در آینده نزدیک بیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید