آیا دموکرات های کنگره با جمهوریخواهان و ترامپ علیه برجام همراه می شوند؟

    کد خبر :132834

سناتور جمهوریخواه باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده، چهارشنبه گفت با سناتور بن کاردین، همتای دموکرات خود، در حال رایزنی است تا به یک طرح دو حزبی دست یابد که تامین کننده خواسته های پرزیدنت ترامپ برای یک توافق هسته ای محکم تر با ایران باشد.

پولتیکو نوشت: سناتور جمهوریخواه باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده، چهارشنبه گفت با سناتور بن کاردین، همتای دموکرات خود، در حال رایزنی است تا به یک طرح دو حزبی دست یابد که تامین کننده خواسته های پرزیدنت ترامپ برای یک توافق هسته ای محکم تر با ایران باشد.

با وجود این گفتگوها در کمیته روابط خارجی جلب رای اقلیت دموکرات کنگره بر سر یک قانون جدید در باره ایران کار دشواری است.

گذشته از اختلافات پرزیدنت ترامپ با سناتور کورکر، دموکرات ها نگران هستند که تصویب هر قانون جدیدی درباره ایران به لغو توافق باراک اوباما با ایران بیانجامد.

همکاری کورکر با سناتور جمهوریخواه تام کاتن بر سر قانون جدید ایران تعجب دموکرات هایی را به همراه آورد که می ترسند سناتور کاتن قانون جدید را به سوی رویکردی تند سوق بدهد.

سناتور کورکر گفت عجله ای ندارد و می کوشد طرحی دو حزبی را آماده کند که با رای هشتاد تا هشتاد و پنج سناتور به تصویب برسد.

سناتور دموکرات بن کاردین که دو سال پیش از مخالفان برجام بود می گوید گفتگوهای او با همتای جمهوریخواهش به قانونی منتهی نخواهد شد که ناقض توافق هسته ای ایران باشد.

پیش نویس اولیه پیشنهاد کورکر و کاتن با مقاومت چشمگیر دموکرات ها و همچنین مخالفت سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو روبرو شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید