کنایه جالب مسجد جامعی به شهردار تهران

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۳۵
    کد خبر :13277

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه فساد در حال به باد دادن بنیاد کشور است، گفت:‌ آقای شهردار، فعالیت‌های فرهنگی من را به نام خودش در مناظره مطرح کرد.

به احمد مسجد جامعی، در نشستی به همراه محسن هاشمی، احمد حکیمی‌پور و فاطمه دانشور، مهمان انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی بود تا پاسخ‌گوی پرسش دانشجویان با محوریت «شورای پاک» باشند.

مسجدجامعی گفت: شورای پاک را پاک‌دستی یا راه درست می‌توان خواند، اینکه شورا باید پاک باشد، امر بدیهی است، اما کافی نیست.

او در باره مهمترین وظیفه شورای پاک تاکید کرد: مهمترین کار شورای پاک این است که بتواند به پاک‌دستی مدیریت شهری با نظارت خود کمک کند.

عضو شورای شهر با تاکید بر بایسته و شایسته بودن وجود نظم، مدیریت شهری را دارای یک بی‌انظباطی خواند و افزود: اینکه برخی از مدیران شهری صبح تا شب در تلاش هستند، خوب است، اما کافی نیست، چرا که در کنار آن نیازمند نظم و ایده هستیم.
مسجدجامعی با تاکید بر اینکه برای مانع شدن از بروز برخی اتفاقات باید شجاعت وجود داشته باشد، شجاعت را مکمل پاک‌دستی عنوان کرد و ادامه داد: شجاعت، فقط به معنای افشاگری نیست، در واقع ما باید ساختاری طراحی کنیم که فساد رخ ندهد، البته اگر هم رخ‌داد باید آن را معرفی کرد.

او در پایان بخش نخست سخنان خود، ضمن تاکید بر نظم و انظباط گفت: شورای شهر باید به افزایش زندگی مردم بپردازد و از وجود بی‌نظمی در جامعه، ممانعت جدی به عمل آورد.

مسجدجامعی در پاسخ به پرسش یکی از حضار درباره مقابله با فساد گفت: مبارزه با فساد، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا ندارد و باید یک مطالبه ملی باشد. فساد در حال به باد دادن بنیاد کشور است، پس خواهشا دیگر مبارزه با فساد را جناحی نکنیم.

او با بیان اینکه فساد و دروغ، اولین ضربه را به شهروندان وارد می‌کند، گفت: آزادی و گفتوگو دو طرفه است و اگر یکی از طرفین نخواهد حرفی بزند، چه باید کرد؟ ما باید تلاش کنیم تا طرف مقابل را وارد فضای گفت‌وگو کنیم، چون ضمن اینکه به آن نیاز داریم، در عین حال سازنده هم هست.

او ادامه داد: ما در شورا گفتیم اگر رییس شدیم، معاون از آن جناح باشد اما دور عوض شد و آن‌ها رییس شدند، در ادامه هم نایب رییس و دبیر و همه چیز از آنِ آن‌ها شد. ما می‌گوییم نباید یک‌طرفه باشد، اما آن‌ها یک‌طرفه رفتند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرسش‌های دانشجویان را حاصل این دوره از شورا خواند و با بیان این پرسش که چرا پیش از این‌ها این‌دست سوالات مطرح نمی‌شد، گفت: دلیلش این است که ما این مسایل را به رسانه‌ها کشاندیم.

او مبارزه با فساد را نیازمند یک راه علمی عنوان کرد و در همین راستا اظهار کرد: به عنوان نمونه کمیسیون نظارت را ما راه‌اندازی کردیم، هرچند که رییس آن هم همراه با شهردار است.

مسجدجامعی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از پیشنهادات ما این است که شورای بعدی رسانه خودش را داشته باشد، وجود رسانه برای شورا می‌تواند کمک بسیاری به تقویت بعد نظارتی کار کند.

او با تاکید بر اینکه اگر اکثریت این دوره شورا با ما بود سال دیگر همین موقع و در همین دانشگاه نشستی بگذارید و از ما گزارش بخواهید، گفت: ما در تهران رویای مشترک نداریم، البته در گذشته داشتیم، اما امروزه فقدان آن احساس می‌شود. بنابراین باید به یک ایده و آرمان مشترک شهروندی برسیم که چیزی فراتر از سهم هر شهروند از فضای سبز است.

در ادامه این نشست وقتی این عضو شورای شهر با پرسشی درباره کیفیت فعالیت‌های فرهنگی شهرداری مواجه شد، اظهار کرد: اعتبارات بخش فرهنگی شهرداری از وزارت ارشاد هم بالاتر است اما متاسفانه فقط یکی از آن‌ها لایحه است.

او با اشاره به صحبت‌های انجام‌شده در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در آن مناظره آقای شهردار بخشی از فعالیت‌های من را گزارش داد. مثلا ردیفی که برای خانه سینما، خانه موسیقی، خانه تئاتر و…. تعریف و روی آن‌ها کار کردیم، فعالیت‌های من بود که به نام خودش ارایه داد. در واقع این ما بودیم که برای حفظ ردیف بودجه‌ آن‌ها بسیار تلاش کردیم.

مسجدجامعی با بیان اینکه کار فرهنگی _ هنری در شهرداری بلاتکلیف است، گفت: یک سازمان فرهنگی _ هنری در شهرداری داریم که من به آن می‌گویم، سازمان عقیدتی _ سیاسی شهرداری. مثلا کلاس آشپزی یا گل‌دوزی برگزار می‌شود که البته خوب است اما چطور تعریف فرهنگ و هنر از آن در می‌آید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید دوباره بر این موضوع که اگر اکثریت شورا در این دوره پیش رو با ما بود، سال دیگه در همین‌ سالن ما را بازخواست کنید، با این پرسش، سخنان خود را به پایان برد، مگر می‌شود رییس سازمان فرهنگی _ هنری شهرداری بگوید من اجازه نمی‌دهم کلاس موسیقی برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید