هوشمندسازی صندوق‌های پستی در تهران

    کد خبر :132707

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با هوشمندسازی صندوق‌های شخصی گفت: در گذشته صندوق‌های شخصی به صورت سنتی اداره و مرسولات پستی شهروندان داخل همین صندوق‌ها ریخته می‌شد و مشتریان مجبور بودند برای تحویل بسته‌های پستی به مراکز پستی سطح شهر و محله خود مراجعه کنند.

حسین مهری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به امکان کشف مواد مخدر در میان بسته‌های پستی اظهار کرد: محتوای بسته‌ها و مرسولات پستی شهروندان باید به صورت باز به مسئولان پست تحویل داده شود و محتوای بسته‌ها در حضور مشتریان کنترل و در نهایت بسته بندی می‌شود.

وی افزود: اگر هم ماده‌‌ای مانند مواد مخدر در این بسته‌ها با مهارت خاصی جاسازی شده باشد، حتما توسط دستگاه‌های ایکس ری تعبیه شده در مراکز مکانیزه مبادلات شناسایی و کشف می‌شوند.

مهری گفت: با همکاری پژوهشگاه فضایی به زودی در دفاتر و مراکز حساس از دستگاه‌های جدید برای جلوگیری و به حداقل رساندن جاسازی موادمخدر و ممنوعه در مرسولات پستی استفاده خواهیم کرد و استفاده از این تکنولوژی های جدید برای کنترل مبادلات کشور امری ضروری است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با هوشمندسازی صندوق‌های شخصی گفت: در گذشته صندوق‌های شخصی به صورت سنتی اداره و مرسولات پستی شهروندان داخل همین صندوق‌ها ریخته می‌شد و مشتریان مجبور بودند برای تحویل بسته‌های پستی به مراکز پستی سطح شهر و محله خود مراجعه کنند. حال برای جلوگیری از تعدد رفت و آمد مشتریان برای تحویل مرسولات پستی، صندوق‌های شخصی موجود در مراکز پست را هوشمند کردیم.

وی افزود: اگر مرسوله‌ای به صندوق شخصی بیاید به صورت هوشمند به مشتری پیامکی ارسال می‌شود و فرد از اطلاعات مرسوله، زمان و نوع سرویس ارسال شده اطلاع پیدا می‌کند. چراکه صندوق‌های پستی توسط اپلیکیشن و برنامه‌ای خاص هوشمندسازی شده‌اند و بسته‌های پستی به آدرس مکانی که صاحب مرسوله از قبل مشخص کرده است، تحویل داده می‌شوند.

مهری در پایان تصریح کرد: فاز یک هوشمندسازی صندوق‌های پستی در تهران در حال اجرا است و به تدریج در سایر شهر‌های کشور نیز اجرایی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید