اقیانوس آرام جولانگاه ناوهای آمریکا

    کد خبر :132623

با بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره و افزایش خصومت میان آمریکا و کره شمالی و ورود یک ناو هواپیمابر ایالات متحده به منطقه، اقیانوس آرام به جولانگاه ناوهای این کشور تبدیل شده است.

به گزارش بازتاب از روزنامه هرالد کره جنوبی، ناو هواپیمابر ‘نیمیتز’ آمریکا به دو ناوشکن دیگر این کشور در منطقه ملحق شده است.
گزارش روز شنبه رسانه های کره ای حاکی است که هدف از افزودن بر تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه فشار بیشتر بر کره شمالی برای رها کردن برنامه ساخت تسلیحات اتمی است.
این ناو پس از آنکه ماموریت خود را در خاورمیانه به پایان رسانده به ناوگان هفتم دریایی آمریکا که منطقه کره را زیر پوشش قرار می دهد، ملحق شده است.
چندین ناو و ناوشکن آمریکا از جمله ناوشکن ‘هاوارد’، ناو حامل موشک های ‘کروز پرینستون’ و ناو ‘یو اس اس کید’ به دنبال برگزاری تمرینات و ماموریت های مشترک در این منطقه هستند.
همزمان دو ناو ‘یو اس اس ریگان’ و ناو ‘تئودور روزولت’ نیز در منطقه می باشند و خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی حضور این تعداد ناو را نمایش قدرت در برابر کره شمالی دانسته که تاکنون دست به 6 آزمایش اتمی و ده ها آزمایش موشکی بالستیک زده و دو فروند موشک میان برد را نیز بر فراز ژاپن پرتاب کرده است.
همزمان با این تحولات روز جمعه (روز گذشته ) ‘جیمز متیس’ وزیر دفاع آمریکا و ‘سونگ یونگ مو’ وزیر دفاع کره جنوبی از منطقه مرزی نظامی دو کشور بازدید کردند که یکی دیگر از تهدیدهای نظامی دو طرف برضد کره شمالی محسوب می شود.
این دو کشور قصد دارند امروز نیز نشست رایزنی های امنیتی دوجانبه را که چهل و نهمین دوره آن است در پایتخت کره جنوبی برگزار کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید