سفیرایران : حجم مناسبات تهران – جاکارتا بیش از 50 درصد رشد یافت

    کد خبر :132592

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی گفت: حجم مناسبات اقتصادی میان ایران و اندونزی در سال جاری نسبت به پارسال بیش از 50 درصد رشد داشته است .

ولی الله محمدی نصرآبادی روز جمعه با ‘یوسف کالا’ معاون رئیس جمهور اندونزی دیدار و از روند رو به رشد روابط دو کشور خبر داد.
این نشست که در دفتر کار معاون رئیس جمهوری اندونزی برگزار شد، محمدی نصرآبادی به تشریح پیشرفت های حاصل شده در روابط بین دو کشور در دوره سه سال گذشته پرداخت و خاطر نشان کرد : روابط دو کشور در سال های اخیر در زمینه های مختلف اقتصادی، بازرگانی، علمی، فناوری، گردشگری و فرهنگی رشد قابل توجهی داشته است.
وی ابرازامیدواری کرد: همکاری های تهران – جاکارتا به روند رو به رشد خود تداوم بخشد و خواستار تسریع در روابط بین بانک های دو کشور شد، که بخشی از توافقنامه های آن امضاء و بخشی نهایی شده است.
محمدی نصرآبادی افزود: انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد دستیابی به سطح روابط اقتصادی شایسته ظرفیت های دو کشور باشیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ضمن ابلاغ مراتب سلام گرم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور کشورمان به ‘یوسف کالا’ معاون رئیس جمهور اندونزی، دعوتنامه رسمی معاون اول رئیس جمهوری ایران را برای سفر به تهران تسلیم وی کرد.
همچنین در این دیدار ‘یوسف کالا’ با تاریخی و دوستانه خواندن روابط میان دو کشور خاطر نشان کرد : ایران یکی از کشورهای دوست اندونزی محسوب می شود و ما از دیرباز روابط خود را بر اساس احترام متقابل پیش گرفته ایم و آماده هستیم بسمت توسعه روابط در تمامی زمینه ها بویژه سرمایه گذاری و بازرگانی، پیش رویم.
وی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم، فناوری و صنایع مختلف، اظهار داشت : جمهوری اندونزی در حال گام برداشتن در مسیر مشابهی با جمهوری اسلامی ایران است و در این ارتباط از توسعه روابط با تهران حمایت می کنیم.
معاون رئیس جمهوری اندونزی همچنین سفر ‘جوکو ویدودو’ رئیس جمهوری اندونزی به جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت : این سفرها موجب تسریع در روند رو به رشد روابط دو کشور شده است .
یوسف کالا ضمن تشکر از دعوت معاون رئیس جمهوری ایران از وی ، گفت : همانطور که در سال های گذشته تعداد بسیاری از وزیران اندونزیایی به ایران سفر کرده اند، تلاش خواهد شد تا در آینده نزدیک برای پیگیری توافق های انجام شده در سفر دسامبر 2016 رئیس جمهوری اندونزی به تهران، به ایران سفر نمایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید