مرگ شبکه‌های احتماعی بومی چه تبعاتی به دنبال دارد؟

    کد خبر :132524

در ایران هیچ شبکه اجتماعی بومی از پیام‌رسان گرفته تا انواع سنتی یا اشتراک تصویر هرگز با این تفکر محدود حاکم در خصوص محتوا شکل نخواهد گرفت.

محمدجواد شکوری‌مقدم با انتقاد نسبت به نحوه برخورد با شبکه‌های اجتماعی بومی در مقایسه با شبکه‌های خارجی گفت: من اگر سرویس جدیدی راه‌اندازی کنم حتما دفتر شرکت سرویس خود را در خارج از مرزهای این کشور قرار خواهم داد چراکه به سرویس‌های بیرون از مرزها احترام بیشتری گذاشته می‌شود، از ایشان شکایت نمی‌شود، در صدا و سیما تبلیغ می‌شوند و هزاران نکته مثبت دیگر که اینجا مجال آن نیست.

بنیانگذار سایت‌های کلوب، آپارات، فیلیمو، میهن‌بلاگ و چندین سرویس اینترنتی دیگر درباره مطلبی که اخیرا در وبلاگش در رابطه با تعطیلی سرویس «کلوب» منتشر شده، با اعتقاد به اینکه مرگ کلوب دات کام مرگ یک جریان بومی شبکه اجتماعی است نه یک سرویس قدیمی، بیان کرد: چیزی که باعث محبوبیت اینستاگرام یا تلگرام در ایران شده است، ۱۰ درصد به دلیل توان فنی و محصول مناسب در زمان مناسب و ۹۰ درصد مابقی به دلیل گردش آزاد اطلاعات و عدم محدودیت‌ها برای انواع داخلی این قبیل سرویس‌ها است.

وی با بیان اینکه انصافا رویکرد وزارت ارتباطات در سال‌های گذشته و امروز رویکرد صحیحی است، ادامه داد: مشکل اینجاست که وزارت ارتباطات یکی از چند قطعه پازل لازم برای ایجاد سرویس‌های بومی فراگیر و موفق است و به تنهایی نمی‌تواند تاثیر شگرفی بر بازار داشته باشد. در برنامه‌های صدا و سیمای ملی کشور، به راحتی کانال‌های تلگرام و اینستاگرام خود را معرفی می‌کنند و وقتی به معرفی کانال داخلی فلان برنامه می‌رسد، برای تهیه کننده یا مجری نامه می‌رود که چرا اسم این شبکه را آوردی؛ این‌ها نشان دهنده تنگ نظری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید