نجات 2 زن پس از 5 ماه سرگردانی در اقیانوس آرام

  • حوادث
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ۲۰:۰۸
    کد خبر :132299

دو زن اهل “هونولولو” پس از پنج ماه گم شدن روی آب‌های اقیانوس آرام نجات پیدا کردند.

این دو زن که قصد داشتند مسافت هاوایی تا “تاهیتی” (بزرگترین جزیره در گروه جزیره‌ای پولینزی فرانسه) را با قایق طی کنند مسیر خود را گم کرده و پنج ماه در دریا سرگردان بودند تا اینکه در نهایت به کمک یک قایق ماهیگیری تایوانی شناسایی شدند.

گارد ساحلی نیروی دریایی آمریکا بعد از دریافت اطلاعات از قایق تایوانی و پس از آگاه شدن از محل قایق این دو زن به منطقه مزبور اعزام شده و آنها را در حدود ۹۰۰ مایلی جنوب شرق ژاپن پیدا کردند.

این دو زن در اواخر ماه مه به دلیل شرایط جوی نامساعد موتور قایق خود را از دست دادند، اما همچنان معتقد بودند که می‌توانند با بادبان قایق خود را به تاهیتی برسانند.

آنها دو ماه پس از آغاز سفرشان که قرار بود به مقصد برسند موفق به این کار نشده و پیام‌های درخواست کمک ارسال کردند، اما چون از خشکی فاصله زیاد داشتند و کشتی یا قایقی هم در نزدیکی آنها نبود، نتوانسته بودند با فرد دیگری برای کمک ارتباط بگیرند.

به گزارش گاردین، آنها به ماموران گارد ساحلی گفتند که به خاطر همراه داشتن یک دستگاه تصفیه کننده آب و نیز ذخیره غذای کافی برای یکسال که بیشتر مواد غذایی خشک شده بوده توانستند در این مدت زنده بمانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید