۵۰ پایگاه متحدان آمریکا در آماج موشک‌های ایران قرار دارند

  • سیاسی
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۲۴
    کد خبر :132258

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)گفت: قدرت تکنولوژی ایران از نظر انبوه‌سازی موشک‌های پیشرفته و سلاح‌های پدافند هوایی به اندازه‌ای است که وزیر دفاع آمریکا آن را تهدیدی جهانی ‌می‌داند.
الله‌نور نوراللهی در نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم “محمد اتابه”که در مسجد جامع گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار کرد: ایران اسلامی دارای ۲۲۳ هزار شهید انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که ۸ هزار تن از این شهیدان به دیار قهرمان پرور گیلان تعلق دارد.

وی با بیان این‌که بالغ بر ۵۰۰ شهید والامقام به صومعه‌سرا و ۹۰ شهید نیز به دیار شهیدپرور گوراب‌زرمیخ تعلق دارد، افزود: بیش از هزار شهید مستشار، مجاهد، مومن و متعهد بر اساس رسالت در دیار غربت اما در دفاع از مظلومان در جوار حرم شریف حضرت زینب (س) جانشان را فدا کردند که ۲۰ تن از این شهیدان مربوط به استان گیلان و یک شهید مدافع حرم از شهرستان صومعه‌سرا است.

سردار نوراللهی به وجود ۶۵۰ هزار جانباز دوران دفاع مقدس در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که ملتی بزرگ، قدرشناس، فهیم و قهرمان داریم. برگزاری باشکوه سالگرد شهید مدافع حرم محمد اتابه نشان از این است که جهاد ادامه دارد و شما به خوبی در میدان حضور دارید و برای مجاهدت منتظر فرمان‌ می‌باشید.

وی با بیان اینکه این نشست و اجتماع با جلسات سیاسی و محافل کذایی متفاوت است، گفت: این مجلس برای پاسداشت مجاهد مومنی است که از همه اقشار، سلوک و جناح‌ها و طیف‌های مختلف در آن حضور یافته‌اند تا در مقابل عظمت مجاهد مدافع حرم سرتسلیم فرود آورند.

سردار نوراللهی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی برای انقلاب اسلامی است، ادامه داد: باید این گنجینه توسط هنرمندان، شاعران، گویندگان و غیره به نسل جوان منتقل شود.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا بهترین فرصت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: امروز ایران اسلامی چهارمین قدرت موشکی دنیا است. ایران پس از آمریکا، روسیه و چین قدرت چهارم موشکی دنیا به شمار می‌رود.

سردار نوراللهی به رونمایی از موشک خرمشهر در ۳۱ شهریور امسال با برد بالای دو هزار کیلومتر اشاره و تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری«شهدا مظهر قدرت ما هستند». امروز ایران از علوم فضایی، قدرت مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین برخوردار است. امروز ایران اسلامی نه تنها از قدرت انهدام هواپیمای بدون سرنشین برخوردار است بلکه دارای قدرت پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جبهه مقابل ما، آر کیو۱۷۰ است که فرزندان امام و نیروی هوا فضا بدون مشکلی آن را بر باند فرودگاه می‌نشاند.

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) متذکر شد: قدرت نظامی و علوم فضایی ایران به حدی است که آمریکایی‌ها منکر این قدرت بودند.

وی با بیان اینکه قدرت تکنولوژی ایران از نظر انبوه‌سازی موشک‌های پیشرفته و سلاح‌های پدافند هوایی به اندازه‌ای است که وزیر دفاع آمریکا آن را تهدیدی جهانی ‌می‌داند ابراز کرد: حدود ۵۰ پایگاه متحدان آمریکا در آماج موشک‌های ایران از ۱۱۰ پایگاه عملیاتی و سکوی آماده شلیک قرار دارند. از این رو دشمن حق دارد در هراس باشد.

این مقام نظامی کشورمان گفت: فرمانده سپاه پاسداران رسما اعلام کرد اگر رئیس جمهور آمریکا قرار است ایران را تهدید کند و سپاه را در لیست تروریسم قرار دهد باید فکری برای پایگاه‌های خود در دو هزار کیلومتر پایگاه‌های ما کند؛ زیرا ما ارتش آمریکا را هم‌ردیف با داعش اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عامل پیش‌برنده ایران اسلامی تفکر و روحیه جهادی، اتحاد و انسجام ملی و برخورداری از رهبری پیشرو است، گفت: اگر عوامل اصلی ما تفکر جهادی، شهادت‌طلبی و نهراسیدن از مرگ است باید برای شهیدان حماسه‌آفرین خود برنامه‌ریزی کنیم و آنها را به عنوان الگوی عملی و اسوه قرار دهیم تا هیچ‌گاه احساس «ما نمی‌توانیم» در مدیران و مردم ما شکل نگیرد.

سردار نوراللهی با بیان اینکه اگر «محمد اتابه‌ها» و سایر شهدای مدافع حرم به میدان نبرد نمی‌رفتند وضعیت ما بهتر از سوریه نبود، ادامه داد: ۸۰۰ پایگاه نظامی آمریکا در ۱۵۱ کشور جهان مستقر است.

سردار نوراللهی به حضور شهید اتابه در خارج از مرزها و مبارزه با پژاک اشاره و تصریح کرد: شهید حججی نیز به تعبیر مقام معظم رهبری حجت خداوند در مقابل چشم همگان شد.

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در پایان بر ترویج و الگوسازی فرهنگ دفاع تاکید و اظهار کرد: امروز کشور ما در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های دشمنان در حال پیشرفت است. دشمن در تلاش برای نفوذ در تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور است. تلاش دشمن تفرقه و تشتت در میان مردم به طرق مختلف است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید