مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی؛

حضور دانشجویان در تجمع جهانی اربعین

    کد خبر :132132

مجوز خروج کشور برای تمام دانشجویان مشمول به منظور شرکت در پیاده‌روی اربعین هماهنگ شد و دانشگاهیان نیز در آستانه اربعین شهادت سیدالشهدا(ع) آماده حضور در تجمع جهانی مسلمانان هستند.

به گزارش  برنا،علی بهرامی مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه «سقا» گفت: بیش از 50 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین تعداد از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی است.

وی درخصوص برنامه‌های قرارگاه نور برای دانشجویان در سفر اربعین ادامه داد: دانشجویان با مراجعه به دفترهای بسیج دانشجویی برای اعزام کاروانی ثبت‌نام می‌کنند. خواهران برای اعزام کاروانی و خروج از کشور باید رضایت‌نامه داشته باشند و برادران هم باید مجوز خروج از کشور را از طریق سامانه سقا گرفته باشند، بعد از ثبت‌نام کاروان‌ها تشکیل می‌شود.

بهرامی ادامه داد: فرآیند انتقال کاروان‌ها چند مرحله دارند. یک مرحله در داخل ایران این که دانشجویان به مرز انتقال داده می‌شوند که مرز مشترک همه کاروان‌های دانشجویی چذابه است. در مرز، ستاد استقبال مرزی دانشجویی حاضر هستند که با برنامه‌های فرهنگی، اسکان موقت و تغذیه از کاروان‌های دانشجویی استقبال می‌کنند. در کشور عراق نیز اتوبوس‌های شرکت شمسا، کاروان‌های دانشجویی را به نجف منتقل می‌کنند.

مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی افزود: کاروان‌ها در نجف مورد استقبال ستاد استقبال دانشجویی نجف قرار می‌گیرند. اسکان متمرکز دانشجویان در صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت علی(ع) قرار دارد. در نجف هم فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

به گفته بهرامی کاروان‌ها 2 یا 3 روز در نجف هستند و بعد از آنجا به سمت طریق اصلی بدرقه می‌شوند.

مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرد: حدود 10 موکب دانشجویی بین مسیر درنظر گرفته شده است که دانشگاه‌های کشور موکب‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند و با محوریت موضوعات جهان اسلام خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران ارائه می‌دهند.

وی افزود: در کربلا اسکان متمرکز دانشجویی در مجتمع فردوس قرار دارد و برنامه‌های متنوعی ازجمله دسته‌های عزاداری هیأت عزاداران دانشجویی به سمت حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) برنامه‌ریزی شده است.»

بهرامی درباره طرح همراه زائر گفت: متاسفانه این طرح امسال به سیستم جامع کشوری تبدیل نشد و در مجموعه به دو شکل اعزام کاروانی و اعزام گروهی خواهیم داشت. اعزام گروهی در چند استان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، به این صورت که دانشجویانی که برای بار اول سفر اربعین می‌روند به دانشجویانی که تجربه این سفر را دارند ارتباط داده می‌شوند که بتوانند دانشجویان جدید را هدایت کنند یا گروه‌های 5 تا 10 نفره تشکیل دهند که به این گروه‌ها هم خدمات اسکان دانشجویی داده می‌شود.

مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی درباره مشکلات خروج از کشور دانشجویان مشمول گفت: حدود 40 درصد از دانشجویان هنوز مجوز خروج نگرفته‌اند که در همین رابطه امروز جلسه‌ای با مسئولین نظام وظیفه برگزار می‌شود؛ امیدواریم با کار جهادی مشکل خروج از کشور این دانشجویان هم برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید