پست لجستیک به‌عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی تصویب شد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۵۵
    کد خبر :13207

مدیرعامل پست گفت: علاوه بر GNAF، پست لجستیک هم یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی کشور است که به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید تا پست ایران بتواند لجستیک هوشمند را راه اندازی کند.

 حسین مهری، مدیر عامل شرکت پست اظهار کرد: یکی از طرح هایی که در زمینه اقتصاد مقاومتی مصوب و به شرکت پست واگذار شد و در قانون اساسنامه شرکت ملی پست نیز ابلاغ شده، طرح جی نف است که در قالب این طرح پنج شهر کشور شامل تهران، اصفهان، مشهد، قم و قزوین طی سال گذشته به این طرح تجهیز شد.

وی اضافه کرد: طرح مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن (GNAF) که از طرح های کلان ملی به شمار می رود به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی از سوی هیات دولت به تصویب رسید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با اجرای این طرح می توان به هر مکان کد پستی یونیک، آدرس استاندارد و تخصیص طول و عرض جغرافیایی داد و این سه گزینه را روی نقشه های بومی قرار داد.

وی گفت: با اجرای طرح جی نف در حقیقت مکان هوشمند شکل می گیرد و بعد از آن سرویس های مبتنی بر مکان راه اندازی می شود.

مهری افزود: یکی از این سرویس‌ها، سرویس سیماک است و استان کرمان جزو نخستین استانهایی است که این سرویس را سال 94 راه اندازی کرد.

وی بیان کرد: حدود 1100 دهیاری و 45 شهرداری مجهز به سیستم سیماک هستند و امید می رود با همکاری استانداری صد در صد دهیاری و شهرداری های استان کرمان را مجهز به این سیستم کنیم تا مردم راحت تر بتوانند به خدمات مربوط به ملک دسترسی پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت پست گفت: پست لجستیک نیز یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی است که در سال جاری به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید تا پست ایران بتواند لجستیک هوشمند را با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی کند لذا مقدمات این طرح آغاز شده و در سال جاری پیگیری خواهد شد که با اجرای این طرح سعی داریم قیمت تمام شده را برای تولیدکننده و مصرف کننده کاهش دهیم.

وی افزود: بین 35 تا 400 درصد برای توزیع و پخش برخی محصولات به ویژه محصولات باغی هزینه تحمیل می شود که انجام این ساماندهی در بخش توزیع محصولات این هزینه را به 11 تا 12 درصد کاهش می دهد و در تولید اشتغال و کاهش قیمت تمام شده محصولات موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سامانه “پست من” نیز به منظور توزیع کالا به زودی در تهران آغاز به کار می کند گفت: این طرح طی 6 ماه دوم سال جاری در برخی شهرهای استان کرمان اجرایی می شود و مبتنی بر سیستم موبایل است که از این طریق هر شهروند می تواند برای جابجایی کالا از آن بهره ببرد .

مهری هزینه های اجرایی طرح جی نف را حدود 350 میلیارد ریال سرمایه گذاری و از محل اعتبارات شرکت ملی پست عنوان کرد و افزود: در سال جاری نیز 500 میلیارد ریال دیگر در این بخش سرمایه گذاری می شود.
وی تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری پست لجستیک که در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده 2460 میلیارد ریال است که باید در این پنج سال در این بخش سرمایه گذاری شود و 2 برابر این مقدار توسط بخش خصوصی در این بخش سرمایه گذاری خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: سامانه بیتاک یا بستر یکپارچه تبلیغات انتخاباتی بر بستر فضای مجازی یا الکترونیک بزودی در استان کرمان راه اندازی می شود.

وی افزود: سامانه بیتاک با توجه به هماهنگی ستاد انتخابات کشور در اسفندماه سال گذشته بزودی به مرحله اجرا در می آید و شرکت ملی پست به عنوان مجری سامانه انتخاب شده است.

مهری اظهار کرد: نامزدهای شورای شهر و روستاها می توانند با مراجعه به واحدهای پستی و انتشار دهنده های تبلیغات، تبلیغات خود را در این بستر انجام دهند و هر نامزد می تواند از طریق این سامانه یک سایت اختصاصی روی آن برای تبلیغات داشته باشد.

او گفت: شرکت ملی پست در بخش فیزیکی نیز به منظور انجام تبلیغات فعال است و نامزدها می توانند از این بخش هم برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کنند.

وی که در آیین نکوداشت خدمات کارکنان پست استان کرمان صحبت میکرد افزود: طرح تبلیغات بر بستر الکترونیک با ریاست استاندار کرمان ساماندهی شده و اداره کل پست مجری این طرح است.

آیین نکوداشت خدمات کارکنان پست استان کرمان به دلیل برتری سه سال متوالی این اداره کل در کشور با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کرمان و جمعی از کارکنان پست استان برگزار شد. اثر یادبود آیین بزرگداشت خدمات کارکنان اداره کل پست استان کرمان نیز رونمایی شد و استاندار کرمان و مدیرکل پست استان به دلیل خدمات ارشمند تمبر طلایی دریافت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید