سیگنال عربستان برای کاهش فروش نفت به مشتریان آسیایی

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۵۲
    کد خبر :13201

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که عربستان سعودی برای نخستین بار از زمان اجرای توافق کاهش تولید کاهش تولیداوپک در ژانویه، حداقل به یک پالایشگاه آسیایی نسبت به کاهش سهمیه فروش اطلاع داده است.

به گفته منبع آگاه، پس از مذاکرات این خریدار به دلیل درخواست زودهنگام برای عرضه اضافی، از کاهش سهمیه در ژوئن اجتناب کرد.

با این همه اطلاعیه کاهش سهمیه ژوئن، نشان دهنده حس فوریتی است که اعضای اوپک در برابر نشانه‌های رو به رشد از عدم موفقیت در کاهش اشباع عرضه جهانی پیدا می‌کنند.

اوپک پیش از این عرضه به بازارهای آسیایی را ثابت نگه داشته بود در حالیکه سهمیه فروش به اروپا و آمریکا را کاهش داده بود.

طبق گزارش رویترز، در راستای توافق اوپک برای کاهش تولید و برنامه عربستان برای کاهش صادرات به منظور تامین تقاضای رو به رشد داخلی برای انرژی در طول تابستان، شرکت دولتی سعودی آرامکو، عرضه نفت به مشتریان آسیایی را حدود هفت میلیون بشکه در ژوئن کاهش خواهد داد.

هفت میلیون بشکه تقریبا معادل دو روز واردات نفت به ژاپن است که چهارمین واردکننده بزرگ جهان است. آرامکو پیش از این عرضه به مشتریان آسیایی مهم خود را حفظ کرده بود.

آرامکو و سایر تولیدکنندگان معمولا اطلاعیه‌های ماهانه ای به پالایشگاه‌ها و سایر خریدارانی که قرارداد خرید دارند، در مورد سهمیه‌های فروش به هر مشتری صادر می‌کند. معمولا حجم فروش در سطح توافق شده قبلی حفظ می‌شود اما گاهی میزان عرضه با توجه به شرایط بازار، کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

به گفته منبع آگاه، این پالایشگاه آسیایی پیش از این برای خرید بالاتر درخواست کرده بود اما اطلاعیه‌ای مبنی بر کاهش سهمیه فروش در ژوئن دریافت کرد. آرامکو به دلیل درخواست قبلی این مشتری، حجم بالاتر عرضه را حفظ خواهد کرد.

به گفته یک منبع آگاه دیگر، یک پالایشگاه آسیایی دیگر حجم قراردادی برای ژوئن را که نسبت به ماه پیش تغییری نداشت، دریافت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید