روسیه به توییتر هشدار داد

  • سیاسی
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴
    کد خبر :131966

در پی ممنوعیت تبلیغات شبکه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در صفحات توییتری خود، روسیه به این شبکه اجتماعی هشدار داد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: لغو تبلیغات در صفحات توییتری کانال راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک را اقدامی می داند که تحت فشار سازمان های اطلاعاتی آمریکا انجام گرفته است.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان ماریا زاخارووا در جمع خبرنگاران نوشت: روسیه به محدودیت هایی که از طرف آمریکایی در مورد رسانه های روسی اعمال می شود، حتما پاسخ خواهد داد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ایجاد محدودیت برای رسانه های روسی از جمله با کمک امکانات سازمان های اطلاعاتی این کشور، حاکی از نقض تعهدات بین المللی و قوانین داخلی آمریکا است که آزادی بیان را تضمین کرده است.
وی افزود: اقدامات علیه رسانه های روسی ازطرف آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند.
خانم مارگاریتا سیمونیان سردبیر کانال راشا تودی نیز امروز به ایتارتاس گفت: ممنوعیت تبلیغات راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک در توییتر نشان می دهد که این شبکه اجتماعی تحت مدیریت سازمان های اطلاعاتی آمریکا قرار دارد.
وی ادامه داد: قبلا فکر نمی کردم که توییتر از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا مدیریت می شود و چنین فرضیه ای را موهوم و بر اساس تئوری توطئه واهی قلمداد می کردم. اما الان اطمینان یافتم.
سیمونیان گفت: بسیار متاسفم به ویژه اینکه رسانه های آمریکایی به احتمال زیاد در روسیه تاثیر پاسخ احتمالی مسکو را احساس خواهند کرد.
کنستانتین کاساچیف رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون نیز به نشانه اعتراض به ممنوعیت تبلیغات کانال راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک در صفخات توییتری خود، وبلاگ خود در این شبکه اجتماعی را حذف کرد.
کاساچیف در گفت و گو با راشاتودی در توضیح علت این اقدام خود گفت: من کاربر شبکه توییتر بودم و تاکنون فکر می کردم این شبکه اجتماعی مستقل است اما با این اقدام علیه رسانه های روسی به این نتیجه رسیدم که توییتر وابسته و شبکه ای است ک با ملاحظات سیاسی فعالیت می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید