نامزدهای انتخابات زبان خود را کنترل کنند

    کد خبر :13182

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که نباید از تعبیراتی استفاده شود که سبب عداوت و دشمنی شود، گفت: همه کاندیداها، باید زبان خود را حفظ کرده و رعایت کنند؛ بدانند ما فردایی داریم و نباید آن را خراب کنیم؛ کدام عقل اجازه می‌دهد ما این رقابت را به عداوت تبدیل کنیم؟

آیت‌الله مکارم شیرازی صبح روز چهاربه (20 اردیبهشت) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از انتظارات ما در انتخابات پیش رو آن است که انتخابات تبدیل به عداوت نشود؛ امروز دشمنان در حال پاشیدن بذر نفاق بوده تا دوستی ها به عداوت تبدیل شود.

وی با بیان این مطلب که نباید از تعبیراتی استفاده شود که سبب عداوت و دشمنی شود، اظهار داشت: همه کاندیداها باید زبان خود را حفظ کرده و رعایت کنند؛ باید بدانند ما فردایی داریم و نباید آن را خراب کنیم؛ کدام عقل اجازه می‌دهد که ما این رقابت را به عداوت تبدیل کنیم؟

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه باید مسیرها را اصلاح کرد، اظهار کرد: باید از مسیر محبت، ادب، دوستی، اتحاد، صمیمیت و … استفاده کرد تا بتوان انتخاباتی سالم و مناسب داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر حضور دشمن‌شکن مردم ایران در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و گفت: ممکن است کسی دینی نداشته باشد؛ اما اگر علاقه مند به پیشرفت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و … کشور است، باید به پای صندوق های رأی آمده تا دشمنان مأیوس شوند.

وی در بخش دیگری  از سخنان خود یکی از نیازهای امروز جامعه را آرامش دانست و گفت: امروز آرامش نسبت به گذشته بسیار کمتر شده که عوامل متعددی دارد.

این استاد حوزه یکی از عوامل کمبود آرامش را حرص بر دنیا، مال و مقام دانست و خاطرنشان کرد: حرص بر دنیا و مقام همانند نوشیدن آب شور است که هرچه بیشتر بخوری، بیشتر تشنه خواهی شد.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: عامل دیگر، بی‌اعتمادی است که سبب کمبود آرامش خواهد شد؛ اگر اعتماد در جامعه حاکم نباشد، آرامشی نیز نخواهد بود؛ چراکه مردم به یکدیگر نمی توانند اعتماد کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: زندگی ماشینی، عامل دیگر کمبود آرامش است؛ چراکه امروز بر اثر این نوع از زندگی، دچار آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک های سنگین و … شده که آرامش را از انسان سلب می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید