هشدار: مخدر صنعتی، ناتوانی جنسی را در پی دارد

    کد خبر :131755

یک پژوهشگر حوزه آسیب های اجتماعی گفت: مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی باعث ایجاد حالت نشاط کاذب و رغبتی مفرد نسبت به مصرف مجدد و افزایش نیکوتین خون می شود و مرگ تدریجی دستگاه عصبی، سستی، ناتوانی جنسی و غیره را به همراه دارد.

دستگاه انتظامی می‌تواند با کمک سازمان های مسوول در این حوزه، از طریق شناخت و توجه لازم به جایگاه آموزش های همگانی، توجه به ظرفیت رسانه‌های گروهی و ارتباط جمعی، توجیه و آموزش نسل جوان از خطرات و مصائب ناشی از مواد مخدر صنعتی و شیمیایی نقش مهم و موثری در امر مقابله با اعتیاد داشته باشد.

به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سید مسلم حسینی افزود: در حال حاضر مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی به یک نگرانی بزرگ برای نسل امروز و آینده تبدیل شده و در واقع به عنوان خطرناک ترین عامل باعث متلاشی شدن کانون گرم خانواده ها می شود.

وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی عوارض جسمانی و روانی زیادی به دنبال دارد، ادامه داد: نقش نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر صنعتی و شیمیایی نقشی اساسی و پایه ای است.

حسینی گفت: توجه خانواده ها به نوجوانان، آگاهی بخشی به خانواده ها درباره مواد مخدر صنعتی و شیمیایی ، همچنین افزایش حمایت های مادی و قانونی از پلیس مبارزه با مواد مخدر و توجه بیشتر به کارکنان درگیر در این حوزه نیز از جمله موارد مهم دیگر در مقابله با اعتیاد است .

وی گفت: بخشی از جرایم مواد مخدر صنعتی و شیمیایی از سوی زنان انجام می شود، توجه به نقش پلیس زن نیز در مقابله با مواد مخدر و روان گردان حائز اهمیت است زیرا حضور زنان پلیس نیز می تواند در شناسایی، بازجویی و تحقیق از زنان مجرم موثر و مفید باشد.

این پژوهشگر حوزه آسیب های اجتماعی گفت: مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی باعث ایجاد حالت نشاط کاذب و رغبتی مفرد نسبت به مصرف مجدد و افزایش نیکوتین خون می شود و مرگ تدریجی دستگاه عصبی، سستی، ناتوانی جنسی و غیره را به همراه دارد.

حسینی گفت: برای تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ،نیازمند رویکرد موزون هستیم، برای مقابله با قاچاقچیان تهیه و توزیع کنندگان،باید از دسترسی افراد به مواد مخدر جلوگیری شده و از گرایش نوجوانان و جوانان در مصارف تفنونی و آزمایشی مواد پیشگیری شود.

به گفته این پژوهشگر حوزه اعتیاد،برنامه ریزی کارآمدی علمی و تخصصی بهترین حالت پیشگیری از اعتیاد بوده و اطلاع رسانی، آموزش مهارت های زندگی، آموزش سبک فرزند پروری و نیز اقدامات جایگزینی مثل توسعه ورزش و برنامه های هنری زمینه توانمندسازی آحاد سالم جامعه از معضل مواد مخدر است که باید فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید