غلامی؛ گزینه بیست و یکم روحانی برای وزارت علوم بوده است؟ /پاسخ نوبخت را بخوانید

  • سیاسی
  • جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ۹:۰۷
    کد خبر :131702

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منصور غلامی به عنوان گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم، یک دانشگاهی و مدیری قابل در حوزه آموزش عالی با کارنامه موفق است.
محمدباقر نوبخت در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی در پاسخ این سئوال که آیا غلامی گزینه بیست و یکم آقای روحانی بوده است؟ اظهار کرد: من گزینه ها را نشمرده ام.

وی اظهار کرد: از نظر علمی می توانم گزینه دولت برای وزارت علوم را یکی از افراد بسیار خوش سابقه ارزیابی کنم و از این جهت امیدوارم مجلس شورای اسلامی هم با توجه به شایستگی های وی به او رای بالایی بدهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ سئوالی درباره منابع درآمدی دولت، گفت: با عنایت به کاهش سهم بودجه کشور در حوزه نفت از 41 درصد به 26 درصد، در تلاش هستیم با افزایش سه درصدی در حوزه مالیات، با واگذاری تصدی ها به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه منابع داخلی، این نقصیه را جبران کنیم.

نوبخت افزود: میزان سرمایه گذاری در کشور در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 7.1 درصد رشد مثبت داشته و آثار آن در صنعت ساختمان هویداست به طوری که میزان سرمایه گذاری در این صنعت در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز هفت درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: این ارقام نوید دهنده شرایط امیدبخش برای آینده است به طوری که در سالهای گذشته در هر سرشماری با وجود اینکه رشد اقتصادی در کشور محقق شده بود، اما بخش صنعت ساختمان و بخش سرمایه گذاری رشد منفی داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید