ویدیوی مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 با وضوح 4K ضبط می‌شود

    کد خبر :131653

فیفا در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که ویدیوی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ با وضوح 4K ضبط خواهد شد.

طبق اظهارات جدید فیفا، ویدیوی تمامی مسابقاتی که در جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه برگزار می‌شود، قرار است با وضوح 4K HDR و صدای فراگیر ضبط شود؛ همچنین اعلام شده است که ویدیوی برخی از مسابقات قرار است از نوع ۳۶۰ درجه VR باشد. بارها گفته شده است که رویدادهای بزرگ ورزشی، مکانی برای رونمایی از فناوری‌های جدید در زمینه‌ی ضبط ویدیو به حساب می‌آید؛ با این‌حال ظاهرا فیفا برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ رویکرد دیگری پیش گرفته و اعلام کرده است که قصد دارد ویدیوی تمامی مسابقات سال آینده را در قالب 4K HDR در دسترس قرار دهد.

فیفا در بیانیه‌ی اخیرش گفته است:

برای اولین بار در تاریخ قصد داریم به‌منظور باقی‌ماندن در جمع پیشروان این صنعت، تمامی ۶۴ مسابقه‌ی فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را با وضوح UHD و با بهره‌گیری از قابلیت HDR ضبط و پخش کنیم. به لطف سیستم ضبط ویدیویی که داریم، این ویدیوها با چندین فرمت مختلف (UHD HDR یا 1080i یا 1080p) در دسترس شما قرار خواهند گرفت.
طبق اعلام فیفا در تمامی مسابقات، از ۸ دوربین 4K HDR و ۸ دوربین 1080p HDR استفاده خواهد کرد؛ اما اگر تصور می‌کنید که همه‌چیز به این ۱۶ دوربین ختم می‌شود، سخت در اشتباهید؛ چرا که در مسابقات جام جهانی روسیه علاوه‌بر دوربین‌های یاد شده، قرار است از ۸ دوربین سوپر اسلوموشن و ۲ دوربین اولترا موشن به همراه یک دوربین کابلی و یک دوربین هلی‌کم (پرنده) نیز استفاده شود؛ به لطف این دوربین‌ها، مسابقات از تمامی زاویه‌ها قابل‌دیدن خواهند بود و در عمل هیچ نقطه‌ی کوری برای دوربین‌ها وجود نخواهد داشت.

فیفا اعلام کرده که صدای این ویدیوها قرار است با فرمت همه‌جانبه (Dolby Atmos یا DTS:X) ضبط شود. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، فیفا برخی از مسابقات خاص را به‌صورت واقعیت مجازی و در قالب ویدیوی ۳۶۰ درجه ضبط خواهد کرد. در ادامه‌ی اطلاعیه‌ی فیفا آمده است:

به‌عنوان یک نوآوری جدید، طرفداران خواهند توانست که مسابقات را به‌صورت VR تماشا کنند. این یعنی برخی مسابقات قرار است به‌صورت زنده یا به‌صورت ۳۶۰ درجه‌ی VOD پخش شود.
البته بدیهی است که کیفیت پخش نهایی این مسابقات در کشورهای مختلف متغیر است و در ایران قطعا با کیفیت 4K HDR پخش نخواهد شد. مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ به‌صورت رسمی در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۱۳۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید