نیروهای «احمد سلطان» وارد حلب شدند

    کد خبر :131639

پس از اینکه روز گذشته نیروهای نظامی ترکیه در نزدیکی عفرین مستقر شدند، امروز شمار زیادی از نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، به این منطقه بازگشتند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو؛ فعالان معارض از تحرکات کُردهای سوریه برای مقابله با نیروهای ترکیه در عفرین در استان حلب خبر می‌دهند.
برخی از عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه از رقه به عفرین بازگشته‌اند.

«احمد السلطان» معاون سرکرده «جیش الثوار» امروز اعلام کرد که نیروهای گروهش که وابسته به نیروهای دموکراتیک هستند و در نبرد تسلط بر رقه شرکت داشتند، امروز وارد شهر عفرین شده اند.

السلطان هدف از این مسئله را کمک کردن به یگانهای مدافع خلق کُرد حاضر در عفرین برای مقابله با ارتش ترکیه و گروههای تروریستی وابسته به ارتش آزاد سوریه عنوان کرد.

این سرکرده چندی پیش گفته بود که به زودی شورای نظامی ادلب و اتاق عملیاتی در خصوص این استان ایجاد خواهد شد.
وی همچنین تأکید کرد که عناصر جیش الثوار نه به ترکیه و نه به تروریستهای وابسته به این کشور اجازه نخواهد داد که به خاطر منافع کشورهای همسایه وارد ادلب شوند و در خصوص ابقای تروریستهای القاعده در این استان ساکت نخواهد ماند.

عفرین در شمال غرب حلب واقع شده است و نیروهای کُرد در آن حضور دارند.

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای متجاوز ترکیه روز گذشته در نزدیکی عفرین مستقر شده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در همین راستا اعلام کرد که عملیات نظامی که نیروهای این کشور در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه انجام داده اند، تا حد زیادی کامل شده است.

اردوغان در سخنرانی خود در جمع فراکسیون پارلمانی حزب عدالت و توسعه تأکید کرد که عملیات نیروهای این کشور در خصوص منطقه «عفرین» به پایان نرسیده است.

در خصوص استقرار نیروهای تُرک در شمال سوریه که گفته میشود برای مقابله با کُردهای سوریه است، «عبد السلام عبد الرزاق» سخنگوی رسمی گروه تروریستی «نور الدین الزنکی» هم اعلام کرد که این گروه با نیروهای ترکیه‌ای برای تشکیل مراکز نظارتی و بازرسی در ریف غربی حلب به توافق رسیده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید