می گویند واکسیناسیون کار صهیونیست ها است/ دستگاه قضائی برخورد کند

    کد خبر :131533

وزیر بهداشت، گفت: برخی افراد یاد گرفته اند به مسائلی که مطرح می کنند سبقه دینی بدهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در بیست و نهمین کنگره بین المللی بیماری های کودکان، اظهارداشت: برخی افراد از عوام بودن عده ای سوءاستفاده می کنند اما جهل باعث عقب ماندگی بشر شده و همیشه دستاویزی بوده برای دیگرانی که به دنبال مطامع شخصی، گروهی یا طایفه ای هستند.

وی با عنوان این مطلب که جهل باعث شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و امیرالمومنین(ع) شد، افزود: روز عاشورا قاتلان امام حسین(ع)، وضو گرفتند نماز خواندند و شهادتین هم گفتند و تصور می کردند که کار خوب و درستی را انجام می دهند.

وزیر بهداشت، ادامه داد: برخی افراد یاد گرفته اند به مسائلی که مطرح می کنند سبقه دینی بدهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می کنند. مثلا می گویند واکسیناسیون کار صهیونیست ها است یا سازمان بهداشت جهانی دستاویز صهیونیست ها است.

وی گفت: طرح چنین مسائلی در قرن ۲۱ و در کشوری با تمدن چندین هزار ساله موجب حیرت است. تعجب من از بزرگان جامعه پزشکی است که چرا حرفی در این خصوص نمی زنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مگر فرزندان و نوه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید واکسن نمی زنند، چرا از کنار این مسائل راحت می گذریم.

وی افزود: فردی هم به مردم می گوید مسواک نزنید زیرا کار صهیونیست ها است و برای حرف های خودش هم شاهد می آورد و یکی از شاهدهایش هم حیوان است که انسان خجالت می کشد. یکی دیگر لباس پیغمبر بر تن دارد و هر چه می خواهد علیه جامعه پزشکی می گوید و هیچ فرد و نهادی مانند نظام پزشکی، انجمن های پزشکی و دانشگاهیان، اعتراضی نمی کنند. باید دقیق تر عمل کرده و با مردم صحبت و روشنگری کنیم و اجازه ندهیم برخی افراد از کم اطلاعی و ناآگاهی مردم سوءاستفاده کنند.

هاشمی خطاب به دستگاه قضائی کشور، گفت: قوه قضائیه در برخورد با سوءاستفاده از دین و آسیب به سلامت مردم باید حساسیت بیشتری نشان دهد.

وی افزود: جامعه پزشکی که با مردم سروکار دارد، تکلیف و وظیفه دارد که با مردم صحبت کند اما وقتی عرصه را خالی می کنید جاهلان و افرادی که به دنبال سوءاستفاده از مردم هستند و هر طور دلشان بخواهد، جولان می دهند و به سلامت مردم آسیب می زنند.

هاشمی ادامه داد: مایه تاسف است که برخی افراد به دنبال سوءاستفاده از دین و ائمه اطهار هستند و حوزه های علمیه، روحانیت و دستگاه قضا باید در این موارد که به سلامت مردم مربوط می شود، حساسیت بیشتری نشان دهند.

وی با عنوان این مطلب که سلامت مردم بعد از عنایت خداوند متعال، مرهون تلاش پزشکان و گروه های پزشکی است، گفت: اگر در طول ۴ سال گذشته هیچ کاری هم نکرده باشیم اما توانستیم جلوی مرگ ۵۰۰۰ کودک ایرانی را بگیریم و پیشگیری از حتی یک مرگ هم کار بسیار ارزشمندی است.

وزیر بهداشت اظهارداشت: در دولت یازدهم در استان سیستان و بلوچستان، مرگ مادران باردار یک سوم کاهش یافت که افتخار بسیار بزرگی است.

وی افزود: برخی ما را متهم می کنند که جلوی رشد جمعیت را گرفته ایم !! من چکاره ام که جلوی زیاد شدن بچه را بگیرم یا می گویند چرا اجازه رشد نرخ باروری را نمی دهید اما باید بگویم که در طول ۴ سال گذشته به لطف تلاش ها و خدمات معاون سابق وزارت بهداشت، هر سال ۶۰ هزار نوزاد به جمعیت کشور اضافه شد.

هاشمی تاکید کرد: نمی خواهیم قبول کنیم که مردم با فکرشان بچه دار می شوند و می نشینند حساب و کتاب می کنند. افزایش و رشد باروری مربوط به یک دستگاه نیست.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. دوستدار شما گفت:
    مخالفم ۲

    در مورد مضرات واکسن و اعتراضات و راهپیمایی هایی که در کشورهای مختلف جهان توسط آگاهان امر رو انگار آقای وزیر بهداشت نمی دانندواطلاع ندارند!خب جناب سیدهاشمی واسه دونستن این اعتراضات آگاهانه که اصلا اهل ایران نیز نیستند کلماتProtest vaccineرو در گوگل سرچ کنیدو ببینید اون دلسوزان آگاه ایرانی که شما آنها رو سوءاستفاده کننده نامیده اید،تنها نیستندودیگه مردم جهان بیدار شده اندو تاثیرات سوء ژنتیکی واکسنهارو اعم از عقیمی و نازایی و… در نسلهای بعدی روفهمیده اند وبخاطر اون معترضند! حالا بگو کارصهیونیست نیست!
    https://www.google.com/search?q=Protest+vaccine&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjkyoLi347XAhXIO5oKHc_QBQ0Q_AUICigB&biw=1366&bih=662#imgrc=eTS74TlT4gkYjM:

    ضمنا آقا دکتر روازاده دلسوز جان ونسل مردم هم تشویق به مسواک زدن دارندتوی سایتشون مراجعه کنید ببینید
    ravazadeh.com/احادیثی-درباره-مسواک-زدن/#comment-24047

دیدگاهتان را بنویسید