ریسک بالای امضا قراردادهای بلند مدت با کشورهای خارجی

    کد خبر :131238

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه بلند مدت با کشورهای خارجی برای صادرات فرآورده‌های نفتی توسط بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست، گفت: دلیل این موضوع تغییر برخی فرمول‌ها و عدم تامین مواد اولیه برای کارخانه‌ها است.

احسان باقریان در مورد امضای تفاهم‌نامه‌های بلند مدت با کشورهای خارجی برای صادرات فرآورده‌های نفتی توسط اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی اظهار کرد: برای صادرات برخی از محصولات باید قراردادهای بلند مدت امضاء شود، زیرا بسیاری از مواردی که شامل قراردادهای بلندمدت می‌شود مربوط به محصولات میانی و محصولاتی هستند که کاملا نهایی نشده‌اند و به عنوان خوراک در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با تاکید بر اینکه برای محصولاتی که به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می‌گیرند باید قراردادهای بلند مدت امضاء شود، اظهار کرد: امنیت سرمایه‌گذاری در قراردادهای بلندمدت در حال حاضر در وضعیت مطلوب قرار ندارند زیرا برخی از فرمول‌ها در حال تغییر هستند. مواد اولیه برای کارخانه‌ها به خوبی تامین نمی شود و این موضوع‌ها ریسک امضای قراردادهای بلند مدت را افزایش داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید