مصرف سیگار و تریاک خطر بروز تومورهای کلیوی را چندبرابر می‌کند

    کد خبر :131131

نائب رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: در مطالعاتی که در ایران انجام شده است مصرف تریاک، سیگار و تغذیه ناسالم می‌تواند باعث بروز سرطان و تومورهای کلیوی شود.
دکتر بهرام مفید نائب رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران در حاشیه کنگره تازه‌های سرطان کلیه گفت: این سمپوزیوم ها به صورت ماهانه برگزار شده و هر ماه در خصوص یک بیماری و درمان آن صحبت می‌شود که سبب بروزرسانی اطلاعات متخصصین این حوزه می‌شود.

وی افزود: رادیوتراپی آنکولوژی درمان انواع سرطان ها بجز جراحی را برعهده دارد. شیمی‌درمانی، پرتودرمانی از جمله اقدامانی ست که این متخصصین انجام می‌دهند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در سالهای اخیر تومور کلیه در ایران نسبتا شایع شده است که از علت‌های آن می‌توان به مصرف سیگار و تغذیه ناسالم اشاره کرد.

وی ادامه داد: در مطالعاتی که در ایران انجام شده است مصرف تریاک می‌تواند باعث بروز سرطان و تومورهای کلیوی شود.

مفید نائب افزود: مصرف دخانیات، مصرف انواع نوشابه ها، مصرف الکل و تغذیه ناسالم از عوامل ابتلا به این تومورها هستند.

این متخصص آنکولوژی توصیه کرد: مردم باید بیشتر به تغذیه خود اهمیت بدهند. هر غذایی را نخورند و از مصرف هر نوشیدنی خودداری کنند. سیگار و قلیان نیز فرد را مستعد این بیماری می‌کند.

وی در آخر افزود: از علائم تومورهای کلیه، خونریزی ادراری و درد در ناحیه پهلو ها است که در صورت مشاهده این علائم، فرد حتما باید به پزشک خود مراجعه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید