خودروی مفهومی میتسوبیشی EV رونمایی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱
    کد خبر :131121

میتسوبیشی از جدیدترین خودروی شاسی بلند مفهومی خود با نام EV در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد.

خودروی مفهومی میتسوبیشی EV یا «خودروی تکاملی الکتریکی» یک نمونه‌ی اولیه از محصول جدید این شرکت خوش‌نام ژاپنی است که به شکل بسیار واضحی رویکرد جدید مجموعه میتسوبیشی موتورز را در رابطه با آینده فعالیت‌های این شرکت در حوزه خودرو نمایان می‌کند. این نمونه اولیه نشان می‌دهد که میتسوبیشی به دنبال توسعه خودروهای شاسی‌بلند، الکتریکی و با قابلیت‌های فراوان در ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی برای سرنشینان و مصرف‌کنندگان خودروهای این مجموعه است.

بر اساس طرح جدید خودروی EV که دیروز و در اولین روز نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد؛ میتسوبیشی موتورز به دنبال توسعه بخش پایگاه اطلاعات مشتریان خود است تا با سابقه‌ی درخشانش در عرضه خودروهای باکیفیت و قابل اعتماد، در بخش خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور نیز بتواند توجه بیش از پیش مشتریان و علاقه‌مندان به این سبک خودروها را به محصولاتش جلب کند. در این راستا و به‌عنوان اولین حرکت مهم این مجموعه در بخش خودروهای الکتریکی، میتسوبیشی به دنبال تسریع فعالیت‌های خود در بخش خودروهای برقی است و در راستای توسعه این بخش، به‌زودی متخصصان جدیدی به استخدام خود در خواهد آورد. میتسوبیشی در تلاش است تا تکنولوژی‌های برتر روز را با هوش مصنوعی، سیستم ‌های ارتباطی و پردازش ابری ادغام کند و از آن‌ها بهره ببرد.

تونه‌هیرو کانیموتو، مدیر بخش طراحی میتسوبیشی موتورز، در این‌باره می‌گوید:

فلسفه طراحی‌های میتسوبیشی، قوی و بی‌نقص بودن محصولات این شرکت است. هدف ما تولید محصولاتی است که از هر لحاظ رضایت مشتریانمان را به ارمغان آورد. میتسوبیشی همواره به ترکیب طراحی‌های زیبا با پیشرانه‌های قدرتمند به‌عنوان اصالت کاری، شهره عام بوده است.

زبان طراحی جدیدترین خودروی مفهومی میتسوبیشی یعنی EV، به‌نوعی نگرش متفاوت تیم جدید این شرکت را نشان می‌دهد. طراحی کاملا متفاوت با دیگر محصولات این خودروساز برجسته ژاپنی که به‌نوعی آینده خودروهای این شرکت را به ما نشان می‌دهد؛ آینده‌ای روشن، محکم با کارایی بالا که نتیجه آن تولید محصولاتی هوشمند، قدرتمند، قابل اعتماد همراه با طراحی‌های متفاوت و البته مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های روز خواهد بود.
طراحی مدل مفهومی میتسوبیشی EV

میتسوبیشی موتورز دارای سابقه‌ی طولانی در عرضه تولید خودرو است. اولین چیزی که با شنیدن نام میتسوبیشی به ذهن‌ خطور می‌کند، خودروهای شاسی‌بلند قدرتمند، با سطح عملکرد بالا و مجهز به آخرین سیستم‌های مربوط به قوای محرکه از این شرکت معتبر جهانی است. حالا و با ظهور مدل مفهومی EV، خودروهای چهارچرخ متحرک میتسوبیشی که همواره جزو عالی‌ترین نمونه‌های کلاس خودرویی شاسی‌بلند بوده‌اند، وارد مرحله‌ی جدیدی خواهند شد. این خودروی دو دیفرانسیل با ظاهری زیبا، پیشرانه قدرتمند و قوای محرکه‌ی پیشرفته، آماده‌ی زورآزمایی با سخت‌ترین شرایط جاده‌ای شهری و برون‌شهری و نشان دادن نهایت قدرت و صلابت در رانندگی با یک خودروی شاسی‌بلند چهارچرخ محرک است

با نگاه به داخل خودرو و بخش کابین، به‌وضوح می‌توان جهش فکری طراحان میتسوبیشی و فاصله گرفتن آن‌ها از طراحی‌های سنتی و کلاسیک را فهمید. خودروی مفهومی EV از ۳ پیشرانه‌ی الکتریکی با توان تولید گشتاور بالا بهره می‌برد. از طرف دیگر نبود پیشرانه‌ی احتراق درون‌سوز فضای کافی به طراحان و سازندگان این خودروی مفهومی داده است تا به بخش مورد نیاز سرنشینان در بخش کابین و فضای داخل خودرو توجه بیشتری کنند. بخش نشان‌دهنده اطلاعات مربوط به تجهیزات و قطعات خودرو یا همان پنل ابزار به نحوی طراحی شده است که در مواقع نیاز، به‌صورت شناور در صفحه‌ی روبه‌روی راننده اطلاعات ضروری به نمایش درآيند. خودروی EV محصولی از میتسوبیشی است؛ لذا قواعد حاکم بر طراحی و ارائه اطلاعات در پنل ابزار در این خودرو نیز الهام‌گرفته از دیگر محصولات میتسوبیشی و دارای طراحی افقی است. پنل ابزار افقی امکان درک صحیح‌تر و بهتر شرایط خودرو در زمان رانندگی را فراهم می‌کند.

یک صفحه نمایش بزرگ و مسطح تمام عرض داشبورد این خودرو را اشغال کرده است. این صفحه نمایش لمسی اطلاعات مربوط به وضعیت بیرون خودرو، اطلاعات ناوبری و روند حرکت خودرو در طول مسیر را به نمایش می‌گذارد. این صفجه نمایش بزرگ، به دو صفحه کوچک‌تر تقسیم می‌شود که هرکدام تصاویر زنده‌ای از جلو و پشت خودرو به نمایش می‌گذارند. وجود پنجره‌های تمام‌شیشه، امکان دید ۳۶۰ درجه را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.
سیستم تکاملی مدل EV

خودروی مفهومی EV از پیشرانه‌های الکتریکی با عملکرد و گشتاور بالا بهره می برد؛ پیشرانه‌هایی که توان مورد نیاز برای تولید انرژی و به حرکت درآوردن خودرو را از مجموعه‌ی باتری‌های با ظرفیت بسیار بالا تأمین می‌کنند. باتری‌هایی که در این خودرو استفاده شده است، به‌صورت آهسته و پیوسته انرژی مورد نیاز پیشرانه را تأمین می‌کنند و همین امر وجه تمایز این خودرو با دیگر خودروهای هیبریدی و مجهز به پیشرانه‌ی بنزینی و احتراق درون‌سوز علاوه بر پیشرانه‌ی الکتریکی است. مجموعه باتری‌ها در قسمت وسط خودرو تعبیه شده و باعث شده است کمترین تأثیر گرانش را در تمامی شرایط رانندگی در جهت انتقال انرژی به این باتری‌ها شاهد باشیم.

سیستم قوای محرکه ۴ چرخ محرک (دو دیفرانسیل)

در راستای دستیابی به حداکثر عملکرد، سیستم پیشرانه‌ی الکتریکی سه‌گانه این خودروی چهارچرخ محرک، یک پیشرانه در قسمت جلوی خودرو نصب شده است و برای به حرکت درآوردن محور جلو وارد عمل می‌شود. این فرآیند با وارد مدار شدن سیستم کنترل دوگانه پیشرانه که در آن به‌وسیله‌ی واحد کنترل و ادغام گشتاور دو پیشرانه‌ی تعبیه‌شده در قسمت عقب خودرو به‌صورت الکترونیکی تکمیل می‌شود و خودرو به حرکت درمی‌آيد. تمامی فرآیند ذکرشده در قالب سیستم چهارچرخ محرک برتر میتسوبیشی (S-AWC) نام‌گذاری شده است و فعالیت می‌کند.

عملکرد کششی خودرو در مسیر صاف و همچنین در پیچ‌ها بهبود یافته است. سیستم ترمزها واکنش به موقع دارد و کنترل بسیار بالایی برای راننده امکان‌پذیر می‌کند. عملکرد سیستم ترمز این خودرو در تمام شرایط حتی سرعت‌های پایین نیز در کمترین زمان قابل درک است. چه در شهر تردد کنید و چه در جاده‌ها و اتوبان‌ها و مسیرهای سخت و ناهموار، این خودروی تمام الکتریکی همواره هندلینگ بالایی از خود نشان می‌دهد و در تمام شرایط، رانندگی لذت‌بخشی به ارمغان می‌آورد.
سیستم هوش مصنوعی

مغز متفکر خودروی مفهومی میتسوبیشی EV، یک سیستم هوش مصنوعی است که قابلیت‌ها و توانمندی راننده را در زمان رانندگی به شدت ارتقاء می‌بخشد. مجموعه‌ای از سنسورها به هوش مصنوعی این خودرو این اجازه را می‌دهند تا در کمترین زمان ممکن تغییرات رخ‌داده در شرایط جاده و ترافیک را رصد و راننده را از این موضوع آگاه کند. این سیستم هوشمند فارغ از توانایی‌های راننده، همواره در حال کمک و اطلاع‌رسانی لحظه‌ای از شرایط رانندگی است. وجود این سیستم هوشمند منجر به رانندگی ایمن‌تر و ساده‌تر می‌شود و سطح جدیدی از رانندگی به سرنشینان و به‌خصوص راننده خودرو هدیه می‌کند.

سیستم هدایت مخصوص این خودرو به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد اطلاعات لازم را به راننده منتقل کند و به وی در مسیر یاری می‌رساند. پس از دریافت سطح توانایی راننده در رانندگی با این خودرو، سیستم به‌صورت اتوماتیک برنامه‌ی آموزشی را بر اساس قابلیت‌ها و توانایی‌های راننده طراحی می‌کند و به اجرا می‌گذارد که طی آن با فرامین صوتی و نمایش اطلاعات از طریق صفحه نمایش بزرگ روی داشبورد خودرو، راننده را در جهت بهبود مهارت‌های رانندگی آموزش می‌دهد. در نتیجه رانندگان با هر سطح توانایی و مهارت، در کمترین زمان مهارت‌های لازم را به دست می‌آورند و خیلی زود متوجه می‌شوند که در کمال آرامش و امنیت، در حال رانندگی با خودروی شاسی‌بلند هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید