جدیدترین اخبار
۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹ اقتصادی کد خبر :130964

تصمیم «قیمتی» متفاوت بازار خودرو از کارخانه

خودروسازان داخلی قیمت برخی محصولات خود را افزایش داده‌اند و این در حالی است که بازار واکنشی به این افزایش قیمت نشان نداده است.طی هفته جاری برخی خودروسازان قیمت محصولات خود را افزایش دادند، اما این موضوع نتوانست در بازار رکود زده خودرو بازتاب داشته باشد.

در این زمینه برخی نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گویند که افزایش قیمت ایجاد شده تاثیر اندکی در بازار داشته؛ چراکه بازار خودرو کشش افزایش قیمت بیش از این را ندارد بنابراین تحولات قیمتی از سوی خودروسازان حاشیه قیمتی میان کارخانه و بازار ایجاد نکرده است.

به گفته آنها، در حال حاضر قیمت کارخانه و بازار این خودروها فاصله چندانی با هم ندارد و دلیل آن رکود و کاهش تقاضا در بازار خودرو است؛ این کارشناسان همچنین تقاضای اندک برای خرید این خودروها را عامل مهم دیگری در عدم شکل‌گیری حاشیه قیمتی برای این خودروها عنوان می‌کنند.هر چه که هست، به‌دنبال افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی سراتو اتومات آپشنال از سوی شرکت سایپا قیمت این خودرو در بازار و کارخانه یکسان شده است. این خودرو هم‌اکنون در بازار ۱۰۴ میلیون تومان معامله می‌شود. دیگر محصول سایپا که با افزایش مواجه شد چانگان سی‌اس اتومات است که قیمت کارخانه و بازار آن ۲۰۰ هزار تومان تفاوت دارد.

این خودرو هم‌اکنون ۶۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.در این بین تیبا۲ نیز به‌دلیل افزایش قیمت ۸۰۰ هزار تومانی‌اش از سوی شرکت در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است؛ این خودرو هم‌اکنون در بازار با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که تفاوت ۱۴۰ هزار تومانی با کارخانه دارد. مدل صندوق‌دار این خودرو هرچند از سوی شرکت تغییری نداشته است اما در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است؛ این خودرو با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی‌ هم‌اکنون ۲۶ میلیون تومان معامله می‌شود.کارشناسان دلیل تغییرات اندک قیمتی در بازار را وضعیت نامناسب در بازار خودروهای داخلی و رکود می‌دانند که این موضوع بر روند اندک فروش در بازار خودروهای داخلی در اولین هفته آبان‌ماه اثر خود را بر جای گذاشته و بر رکود بازار افزوده است.

وبگردی

روی خط خبر

  • رتبه اقتصاد ایران در جهان در سال ۲۰۱۷
  • «بازنشستگان» موج بعدی اعتراضات اجتماعی در ایران را شکل خواهند داد!
  • کدام نماینده‌ها از زندان اوین بازدید می‌کنند؟/ تکذیب حضور نمایندگان ۳ فراکسیون سیاسی مجلس
  • احتمال بازجویی از ترامپ در پرونده “نفوذ روسیه”
  • گفت‌وگوی تلویزیونی با روحانی را به روزنامه نگاران بسپارید
  • «کلانتری» خوب حرف نمی زند، حرفِ خوب می زند
  • برای ساخت پلاسکو از سازمان میراث فرهنگی هم باید مجوز گرفته شود
  • سکوی ارزی جهش ترکیه
  • ناشر ایرانی کتاب من را غارت کرد!
  • روزنامه اصولگرا: اصلاح طلبان از روحانی ناراحت‌اند چون حرف‌ تند نزد
  • آمار تکان دهنده از هدررفت آب در کشور
  • استخدام ناگهانیِ ۲ هزار دیپلمه در شهرداری
  • شوخی کیت بلانشت با ملانیا ترامپ
  • هیپی یا گاوچران؟
  • سرد بودن بینی نشانه استرس است
  • حمله دوباره کیهان به نمایش “روز عقیم”
  • دستور ویژه شهردار تهران برای پیگیری حواشی ساخت یک حسینیه
  • پلمب ۸ دفتر شرکت هرمی در سال جاری
  • افزودن سبوس به آرد در نانوایی‌ها غیربهداشتی است
  • رمزگشایی از طرح زمین مجانی
  • تسهیلات حمایتی بانک ملی ایران برای خانوارها
  • ۷۰ درصد تماس‌ها درباره مشکلات کودکان زیر ۱۲ سال/ ۴۰ درصد کودکان «تنبیه» را تجربه کرده‌اند
  • موسوی: اعتماد سپرده‌گذاران به بانک‌ها را سلب نکنید
  • قانون‌ شهرداری‌ها پاسخگوی شهرها نیست/ بیمه آتش‌سوزی ساختمان‌ها اجباری شود
  • مصونیت خوراکی‌ها از نوسان دلار
  • توسعه روابط تجاری با بلاروس راهگشا می‌شود؟
  • حمایت خاص وزارت صنعت از یک شرکت غیرمجاز خودرویی
  • خیز روسیه برای تصاحب سهام آرامکو
  • آمار ضعیف داخلی سازی خودرو
  • بلای خاک، بر سر برق استان‌های غربی