قالیباف از ثروت اندوزی مبراست/ بنا به سفارش امام نباید به ثروت اندوزان رای داد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸
    کد خبر :13094

دبیر هیئت رئیسه مجلس با اشاره به پیشنهاد محمدباقر قالیباف مبنی بر اعلام دارایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و بستگانشان، گفت: وقتی قالیباف محکم می گوید تا نامزدها ثروت و داریی خود را اعلام کنند، حتما خودش مبراست.

اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل 142 قانون اساسی گفت: طبق این اصل، دارایی رهبر، رییس جمهور، معاونان رییس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رییس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد.

وی افزود: آقای قالیباف یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر مبنای همین اصل، پیشنهاد داد تا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری داراییهای خود و بستگانشان را به مردم اعلام کنند.

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ اشکال و منافاتی ندارد تا مردم از میزان ثروت مسئولین در قبل و بعد از مسئولیت مطلع باشند.

رنجبرزاده با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص ثروت اندوزی مسئولین گفت: امام راحل در یکی از توصیه هایشان فرمودند به کسانی که صاحب ثروت هستند، رای ندهید.

وی تصریح کرد: اگر صاحبان ثروت و قدرت با هم گره بخورند، معلوم نیست چه فسادهایی در جامعه اتفاق بیفتد. به همین دلیل امام راحل با دور اندشی خود از مردم خواستند تا در انتخابات دقت لازم را داشته باشند.

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای قالیباف پیشنهاد خوبی را مطرح کرد، افزود: ما معتقدیم مسئولین کشور باید شفاف عمل کنند و درایی و ثروت آنها نباید مخفی بماند.

رنجبرزاد افزود: کسانی که در مسئولیت هستند، اگر از رانت استفاده کنند، مرتکب گناه نابخشودنی می شوند.

وی گفت: باید افراد پاکدامن، سالم، مردمی، با اخلاص و کسانی که قدرت را وسیله ای برای خدمت می دانند، در راس ریاست جمهوری باشند و بعنوان رئیس جمهور و هیئت دولت انتخاب شوند. در این صورت در جلوگیری از فساد موفق خواهند بود.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد محمدباقر قالیباف مبنی بر اعلام دارایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و بستگانشان، گفت: وقتی قالیباف محکم می گوید تا نامزدها ثروت و داریی خود را اعلام کنند، حتما خودش مبراست. اگر کسی خود اهل ثروت اندوزی و رانت باشد، چنین پیشنهادی نمی داد.

رنجبرزاده پیشنهاد کرد شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری طبق قانون و اصل 142 قانون اساسی کتبا از قوه قضائیه بخواهند تا با بررسی ثروت و دارایی آنها و بستگانشان، میزان دارایی و ثروت آنها را به مردم اعلام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید