تحرکات غیرمنطقی بارزانی می‌توانست منطقه را درگیر جنگ کند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ۸:۴۴
    کد خبر :130901

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: معتقدم باید دولت عراق از بیانیه اخیر اقلیم کردستان مبنی بر به تعویق انداختن روند همه پرسی و اعلام آتش بس با نیروهای عراقی استقبال کند.
حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانیه اقلیم کردستان عراق مبنی بر توقف روند همه پرسی در این منطقه و پیشنهاد برای مذاکرات دو جانبه میان مسئولان دولت مرکزی عراق با کردستان عراق اظهار داشت: متاسفانه علی رغم توصیه های فراوانی که به بارزانی انجام شد وی بدون توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی مردم کردستان را وارد یک همه پرسی احساسی کرد و پس از آن دیگر نتوانست این تحولات را مدیریت کند.

وی افزود: معتقدم باید دولت عراق از بیانیه اخیر اقلیم کردستان مبنی بر به تعویق انداختن روند همه پرسی و اعلام آتش بس با نیروهای عراقی استقبال کند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: زمانی که ارتش عراق اقدام به بازپس گیری کرکوک کرد چند نظریه مطرح شد عده ای از کردها را متهم به خیانت و عده ای دیگر را متهم به ترسو بودن کردند اما بنده همان زمان اعلام کردم این موضوع نشان از درایت آن دسته از کردهایی داشت که سیاست عدم جنگ را پیش گرفته اند و اکنون نیز این خط مبتنی بر درایت در حال تقویت است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب یادآور شد: همان طور که پیش بینی می شد موضع گیری هایی که پیش تر نسبت به کرکوک و بخش های دیگر این منطقه وجود داشت امروز منجر به درخواست مذاکرات دو جانبه و پایان دادن به اختلافاتی که در این مدت وجود داشت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که پیش‌بینی میشد امروز افرادی همچون بارزانی که پیشگام در موضوع همه پرسی بودند موضوعاتی مانند ساختارمندی در قالب منافع کلی عراق و همچنین یک عراق واحد را مطرح می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید