تلاش برای تجاری‌سازی ۸ اختراع در حوزه ورزشی و توانبخشی

    کد خبر :130788

رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران از برگزاری فستیوال نوآوری‌های صنعت تجهیزات ورزشی و توان‌بخشی خبر داد و گفت: در این فستیوال ۸ نوآوری و اختراع به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد.

اکبر قنبرپور با اشاره به برگزاری فستیوالی در حوزه ورزشی و توان‌بخشی با همکاری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، افزود: این فستیوال در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می‌شود و این امکان برای سرمایه‌گذاران و صنعتگران فراهم خواهد شد تا با حضور در این رویداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از نزدیک بررسی و با صاحبین نوآوری‌ها گفت‌وگو و تعامل کنند.

وی ادامه داد: از ۴ ماه قبل فراخوان این فستیوال به دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، مخترعین، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و تمامی مراکزی که به‌ نوعی به حوزه نوآوری و فناوری فعال هستند، ارسال شده است.

قنبرپور با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰ نوآوری به دبیرخانه فستیوال ارسال شده است، یادآور شد: این نوآوری‌ها در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد ۸ اختراع برای عرضه در این فستیوال انتخاب شدند.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران هدف از برگزاری فستیوال ورزشی و توانبخشی را شناسایی محصولات نوآورانه در حوزه ورزشی و توان‌بخشی به صنایع و سرمایه‌گذاران دانست و خاطر نشان کرد: تفاوتی که این فستیوال با دیگر رویدادها دارد، این است که در این رویداد اختراع به سرمایه‌گذار یا صنایع فروخته می‌شود و یا از آنها جذب سرمایه می‌شود. درواقع، تلاش داریم رابطه تجاری را بین سرمایه‌گذران و صنایع برقرار کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۹ فستیوال در حوزه‌های مختلف برگزارشده که منجر به انعقاد ۱۰ قرارداد به ارزش ۱۵ میلیارد تومان بین سرمایه‌گذاران و مخترعین شده و فستیوال پیش رو دهمین فستیوال است، همچنین تا پایان سال نیز فستیوال دیگری را در حوزه آرایشی و بهداشتی برگزار خواهیم کرد.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران خروجی این فستیوال‌ها را جذب سرمایه برای نوآوری‌ها و یا واگذاری آنها به صنایع دانست.

این فستیوال با همت مرکز فن بازار ملی ‌ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و مشارکت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و شرکت فرابورس ایران برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید