چوگان بزودی به نام ایران ثبت می شود

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۲۴
    کد خبر :130719

سرپرست فدراسیون چوگان گفت: این رشته توسط سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) بزودی به نام جمهوری اسلامی ایران به ثبت می رسد.

به گزارش ایرنا، حمیرا اسدی روز چهارشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات چوگان قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با حمایت وزارت ورزش و سازمان میراث فرهنگی از ثبت این رشته اصیل ایرانی به نام یک کشور دیگر ممانعت شد.
وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم در نشست هشتم مارس یونسکو، چوگان به نام ایران به ثبت برسد.
سرپرست فدراسیون چوگان در ادامه با اشاره به حمایت دولت برای ثبت این رشته به نام ایران، گفت: دولت دوازدهم با نگاه مثبت به این ورزش اصیل ایرانی در پی احیا و تقویت آن برآمده است.
اسدی از فعالیت هفت هیات ورزشی چوگان در استان های کشور خبر داد و افزود: تهران، قزوین، اصفهان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه وبویراحمد، ایلام و البرز از استان های دارای هیات چوگان هستند.
وی اظهار کرد: تلاش می شود در یک برنامه چهار ساله تعداد هیات های چوگان در استان های کشور را به 15 مورد برسانیم.
سرپرست فدراسیون چوگان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای احیای این رشته، اظهار کرد: باید با کمک مسئولان کشور و استان ها با تامین زیرساخت های لازم شاهد احیای چوگان باشیم.
اسدی در پایان گفت: تلاش داریم با کمک آموزش و پرورش و شهرداری ها برای تقویت چوگان اقدام کنیم.
چوگان که از دیرباز در ایران بازی می شده از ورزش‌هایی است که از سال ۱۹۰۰ (میلادی) تا سال ۱۹۳۹ (میلادی) به عنوان یک ورزش در مسابقات جهانی المپیک بازی شده و اکنون نیز از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان یکی از ورزش‌های جهانی شناخته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید