آفریقای جنوبی خواستار تسهیل اعطای روادید برای سفر تجار به ایران شد

    کد خبر :130633

وزیر توسعه بنگاه های اقتصادی کوچک آفریقای جنوبی از ایران خواست تا شرایط اعطای روادید به تجار آفریقای جنوبی را تسهیل کند.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری بیزنس ریپورت، لیندیوه زولو، وزیر توسعه بنگاه های اقتصادی کوچک از ایران خواست تا شرایط اعطای روادید به تجار آفریقای جنوبی را تسهیل کند.

این درخواست پس از آن مطرح می شود که وزیر توسعه بنگاه های اقتصادی کوچک دیروز در مجمع تجاری ایران اعلام کرد که این نشست رشد جریان مبادلات تجاری دوجانبه را تحریک خواهد کرد.

این نشست در حاشیه جلسه کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست وزرای امور خارجه دو کشور برگزار شد.

زولو خاطر در خصوص روابط تجاری دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی خاطر نشان کرد که واردات کشورش از ایران به دلیل وضع تحریم ها علیه این کشور کاهش داشته است.

وی افزود: «هر دوی ما از راه اندازی کمیته تجارت و سرمایه گذاری مشترک که نتیجه یادداشت تفاهم امضا شده در جریان سفر رئیس جمهور زومبا به ایران در سال 2016 است استقبال می کنیم. ما همچنین نقشه راهی در مورد حوزه های تمرکز جهت دستیابی به اهدافمان طراحی کرده ایم.»

وزیر توسعه بنگاه های اقتصادی کوچک افزود، وی امیدوار است بحث های بیشتری در مورد بنگاه ها و تعاونی های کوچک و متوسط و خرد بین طرفین صورت بگیرد.

در این نشست همچنین محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت، آفریقای جنوبی این پتانسیل را دارد که در روابط دوجانبه و سودمند متقابل مکمل ایران باشد.

ظریف افزود: «ما می خواهیم در تمام زمینه ها از معدن که شما بیش از 100 سال است در آن تسلط دارید تا سایر حوزه ها نظیر بسته بندی محصولات کشاورزی و داروسازی با آفریقای جنوبی رابطه برقرار کنیم. ما همچنین آمادگی داریم در بخش هایی نظیر نفت و گاز مکمل شما باشیم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید