احتمال سقوط آزاد بورسی در انتظار شرکت های پرداخت الکترونیکی

    کد خبر :130603

الزام شرکت های پرداخت الکترونیک از سوی شاپرک در خصوص قطع همکاری شان با جیرینگ، در صورت وقوع باعث سقوط آزاد ارزش سهام شرکت های پرداخت الکترونیکی در بورس می شود.

به گزارش بازتاب ،شرکت های پرداخت الکترونیکی در یک اقدام عجیب در محل شرکت شاپرک به عنوان شرکت حاکمیتی زیر مجموعه بانک مرکزی، شرکت جیرینگ را تهدید کرده اند؛ درصورت عدم تغییر مفاد قرارداد خود با این شرکت ها ارایه خدمات بر بستر کدهای دستوری را متوقف خواهند کرد.

این درحالی است برخی از مدیران شرکت های پرداخت الکترونیکی که در حال حاضر بخش عمده ایی از سهم بازار پرداخت موبایلی بر بستر کدهای دستوری را در اختیار دارند، از این تصمیم ابراز نارضایتی کرده و معتقدند این اقدام باعث سقوط ناگهانی ارزش سهام شرکت های پرداخت الکترونیکی در بورس می شود.

به باور بسیاری از کارشناسان حوزه پرداخت موبایلی گشایش و گسترش ارایه این خدمات بر بستر کدهای دستوری اپراتور اول ایران به دلیل سهولت و امنیت کاربری آنها برای مشترکان تلفن همراه بوده است که تنها با سرمایه گذاری مداوم طی سالیان گذشته و حال توسط اپراتور اول تلفن همراه ایران میسر شده است.

طبق آمار رسمی بورس و اوراق بهادار در حال حاضر بازیگران اصلی پرداخت موبایلی ارزش سهام آنها حتی از بانک هایی که سهامدار این شرکت ها هستند بیشتر است و این اقدام یکسویه شاپرک که مبتنی بر سهم خواهی بازیگران ناتوان بازار پرداخت موبایلی است باعث وارد شدن لطمه جدی اقتصادی به بازیگران مطرح پرداخت موبایلی می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید