کشور با قحطی جدی آب روبه‌رو است

    کد خبر :130493

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان “کشور با قحطی جدی آب روبه‌رو است”، گفت: اجرای ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های کرمان، یزد و فلات مرکزی در کشور آغاز شده است.

«شهباز حسن پوربیگلری» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با بررسی سوابق و تجربیات گزینه پیشنهادی وزارت نیرو، دکتر اردکانیان مورد اعتماد بسیاری از نمایندگان مجلس است و حمایت جامعی نیز از سمت متخصصان آب کشور دارد.

وی افزود: امیدواریم اردکانیان با رأی بالای خانه ملت از بهارستان راهی پاستور شود تا بتواند از یکی از نیازهای ضروری به‌نام آب که مایه حیات جامعه است پاسداری کرده و ضمن نظارت و بهره‌وری بیشتر از این منبع حیاتی، کشور را از چالش بحران آب نجات دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “با توجه به وضعیت کلی بودجه‌های دولت و محدودیت منابع مالی، کشور نیازمند حضور مدیران توانمندی چون اردکانیان در بدنه دولت است”، گفت: مجلس انتظار دارد تا پس از رأی اعتماد به اردکانیان، شاهد اجرای پروژه‌های بزرگ ملی در بخش آب و برق کشور باشد.

وی ادامه داد: با نقطه نظرات مثبتی که نسبت به تجربیات و تخصص گزینه پیشنهادی وزارت نیرو وجود دارد به نظر می‌رسد مجلس به اردکانیان کمک خواهد کرد تا بتواند بر کرسی وزارت نیرو تکیه بزند و این حمایت را تا پایان نیز ادامه خواهد داد؛ به‌شرط آنکه، اردکانیان نیز در تصمیمات خود ثابت‌قدم باشد و در راه برون‌رفت از چالش بحران آب کشور، از هیچ تلاشی دریغ نکند.

حسن پوربیگلری با ابراز اینکه “در شرایط فعلی، کشور نیازمند مدیرانی جسور،‌ تصمیم‌گیر، شجاع، مدیر و مدبر با روحیه جهادی است”، اظهار داشت: اردکانیان یکی از کارشناسان واقعی آب در سطح بین المللی است و امروزه کشور نیازمند یک حرکت جهادی در بحث بهره‌وری آب است.

وی افزود: در حال حاضر کشور با قحطی جدی آب روبه‌رو است و در این میان نیاز به مشارکت آحاد مردم است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه “اجرای ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های کرمان، یزد و فلات مرکزی در کشور آغاز شده است”، گفت: این پروژه توسط بخش خصوصی گل‌گهر سیرجان، مس سرچشمه و چادرملو یزد هدایت و رهبری می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید