برخی مسئولان به دنبال قبول برجام‌های ۲ و ۳ هستند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۵۸
    کد خبر :130423

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: برخی مسئولان درصدد هستند به بهانه مشکلات مالی، نظام را تحت فشار پذیرش الزامات جدید در راستای اجرای برجام‌های ۲ و ۳ قرار دهند.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور امروز (چهارشنبه 3 آبان) صحن علنی پارلمان، با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که حاصل رنج امام و خون شهدا بود و در سال 57 به پیروزی رسید اهداف و آرمان‌هایی داشت که با پیروزی انقلاب تنها یکی از این اهداف محقق شد.

وی افزود: در ادامه مراحل اجرایی برای تحقق اهداف انقلاب امروز در مرحله تشکیل حکومت اسلامی قرار داریم، یعنی باید تلاش کنیم تا با توانمندسازی نهادهای تصمیم‌ساز فضای مطلوبی را برای تحقق مبانی انقلاب فراهم ساخته تا پس از آن شاهد جامعه‌ای به واقع اسلامی باشیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: شرط رسیدن به اهداف انقلاب توجه به این موضوع است که به هر میزان تسلط کفار بر مقدرات ملت بیشتر شود به همان اندازه از ادامه راه بازخواهیم ماند.

گودرزی با بیان اینکه دولت باید مراقب تقسیم کار بین آمریکا و اروپا در بحث مسائل برجام و منطقه‌ای ایران باشد تصریح کرد: امروز آمریکا نه تنها به تعهداتش در برجام عمل نکرده بلکه جدیدا به شکل طلبکارانه در حال فشار به ملت ایران برای عقب‌رفتن در مسائل موشکی و منطقه‌ای است و این بار با دیپلماسی اجبار این هدف را دنبال می‌کند و با فشار بر روی مناطق حساس کشور سعی دارد تا شرایط را برای ایجاد برجام جدید فراهم آورد تا در نهایت ایران ناگزیر به همراهی با منافع آمریکا در منطقه شود.

وی افزود: فشار به سپاه پاسداران که فعالیتش در این 37 سال باعث درهم شکسته شدن ابهت آمریکایی‌ها در منطقه شده نیز در همین راستا تحلیل می‌شود، این در حالی است که اروپا با وجود اینکه در ظاهر از برجام دفاع می‌کند تلاش می‌کند تا برنامه موشکی ایران را محدود کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس متذکر شد: دولت با حمایت همه ملت باید مراقبت کند تا بلایی که بر سر ملت در قضیه برجام آمد که با خلف وعده‌ها و خدعه‌های آمریکا در مسائل هسته‌ای عقب انداخته شدیم در مسائل منطقه‌ای نیز تحت تاثیر رفتارهای فریبکارانه برخی کشورهای اروپایی که صراحتا از ضرورت تعدیل مواضع ایران در مسائل موشکی و منطقه‌ای حرف می‌زنند قرار نگیریم.

گودرزی با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت اظهار داشت: دولت ممکن است در زمینه مالی شرایط خوبی نداشته باشد، اما مبارزه جدی با قاچاق کالا که حجم آن بالغ بر 15 تا 30 میلیارد دلار برآورد می‌شود که نیاز به پول ندارد نیاز به مدیریت، اراده و سلامت دستگاه‌های دولتی دارد.

وی افزود: باید با هرگونه سازش با فساد و سلاطین واردات مقابله شود و جلوی قاچاق کالا که خنجری است که از پشت وارد پیکره کشور می‌شود گرفته شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: اجرای اصل 142 قانون اساسی یعنی قانون از کجا آورده‌اید نیازی به پول ندارد و سوال من این است که چرا این قانون در طول 38 سال انقلاب اجرای نشده است. همچنین اجرای اصل 49 قانون اساسی یعنی گرفتن مال نامشروع از مفسدان اقتصادی که نیازی به پول ندارد.

گودرزی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان درصدد هستند به بهانه مشکلات مالی، نظام را تحت فشار قبول و پذیرش الزامات جدید در راستای اجرای برجام‌های 2 و 3 یعنی همان پذیرش ذلت در برابر بیگانگان قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید