زمان راه‌اندازی قطار قم به کربلا

    کد خبر :130258

مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن با اشاره به ارتقای خدمات ریلی کشور گفت: قطار قم به کربلا هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

تسنیم: علی کاظمی منش امروز در مراسم افتتاح قطار 5 ستاره سریع‌السیر زنجان ـ مشهد با اشاره به اینکه ارائه خدمات ریلی در بخش بار مسافر از سیاست‌های راه آهن جمهوری اسلامی است اظهار داشت: افزایش رضایتمندی مردم در گرو ارتقای خدماتی که ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش ریلی کشور در چند سال اخیر اتفاقات خوبی رغم خورده که یکی از این اتفاقات راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در حال حاضر 22 استان به شبکه حمل و نقل ریلی کشور متصل هستند بیان کرد: 5 استان از مزایای قطار‌های 5 ستاره بهره‌مند بودند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده قطار 5 ستاره در زنجان نیز راه‌اندازی شد افزود: 3 استان نیز از این قطار بهره‌مند می‌شوند.

کاظمی‌منش با اشاره به اینکه هشت استان از قطار 5 ستاره بهره‌مند می‌شوند و می‌توانند با این قطار به مشهد مقدس سفر کنند بیان کرد: مقصد همه این قطار‌ها شهر‌های زیارتی است.

وی با اشاره به ارتقای خدمات رسانی ریلی کشور گفت: در این راستا 350 واگن فرسوده سال گذشته از رده خارج شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه واگن‌های نو به عنوان جایگزین وارد خط راه آهن می‌شود ابراز کرد: یک قطار ریل باس زنجان ـ تهران که دارای کیفیت وارد خطوط ریلی زنجان ـ تهران شد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز یک قطار جدید و با کیفیت به ریل زنجان- تهران اضافه می‌شود افزود: این امر به طور کلی مشکل زنجان در این مسیر را برطرف می‌کند.

کاظمی‌منش افزود: تاخیر از مبدا قطار‌های مسافری در شبکه راه آهن کشور به 44 ثانیه کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سرعت قطار‌ها به 140 کیلومتر افزایش یافته است بیان کرد: قطار‌های پرسرعتی نیز در مسیر راه آهن اضافه شدند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با اشاره به راه‌اندازی قطار‌های گردشگری افزود: امسال نیز برای جشنواره آش این قطار راه‌اندازی شد.

وی ابراز کرد: در تلاشیم با کمک دفاتر خدماتی در زنجان قطار ثابت گردشگری زنجان ـ تهران ایجاد شود.

کاظمی‌منش با اشاره به اینکه ما اعلام آمادگی برای راه‌اندازی این قطار به صورت ثابت داریم، گفت: اگر حوزه گردشگری این آمادگی را اعلام کند این کار انجام می‌شود.

وی افزود: هفته آینده نیز شاهد راه‌اندازی قطار قم به کربلا خواهیم بود و این ظرفیت‌ در استان زنجان نیز وجود دارد و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده ‌این قطار در زنجان نیز راه‌اندازی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید