تمرینات تکاوران نیروی دریایی ارتش

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶
    کد خبر :130225

تصاویری دیدنی از تمرینات تکاوران نیروی دریایی ارتش منتشر شد.

تا پیش از انقلاب اسلامی نیروی دریایی ارتش صرفاً یک نیروی دریایی ساحلی بود و تجربه حضور در آب‌های آزاد و بین‌المللی و همچنین دریانوردی‌های طولانی را نداشت.

پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تجربیات گران‌بهایی را در حفاظت از کاروان‌های تجاری و پایانه‌های نفتی کشورمان به دست آورد به‌طوری که اجازه نداد حتی برای یک روز شریان اقتصادی کشور در سطح دریاها، قطع شود.

پس از پایان دفاع مقدس و بالا رفتن حجم مبادلات تجاری ایران و حضور گسترده‌تر کاروان‌های تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد و بین المللی، نیاز به تأمین امنیت این کاروان‌ها نیز بیش از پیش احساس شد.

این احساس نیاز با وقوع پدیده دزدی‌های دریایی در خلیج عدن و سواحل کشور سومالی، بیشتر شد تا جایی که فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر فرمودند:” به‌چشم یک نیروی راهبردی به نیروی دریایی باید نگریسته شود”

در همین راستا گروه امنیتی ــ دفاعی خبرگزاری تسنیم قصد دارد تا در پرونده‌ای با نام “نیروی دریایی” به بررسی کارنامه 8 سال حضور نیروی دریایی ارتش در دریاهای بین المللی و راهبردی جهان و انتشار گزارش‌هایی از توانمندی‌های نداجا بپردازد.

** بخش دوم

در این بخش، تصاویری از تمرینات ساحلی تکاوران نیروی دریایی ارتش را مشاهده می‌کنید.

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید