استانی شدن بودجه در صورت وجود سند آمایش سرزمین موفق خواهد بود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ۸:۳۱
    کد خبر :130103

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیرامون نظام بودجه ریزی کشور در سال 97 و پرداخت بودجه بر اساس عملکرد دستگاهها، توضیحاتی ارائه کرد.

«حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییرات پیشنهادی دولت در نظام بودجه ریزی کشور و محاسبه بودجه دستگاه های مختلف بر اساس عملکرد آنها گفت: اگر اراده جدی وجود داشته باشد، کار بسیار بجا و شایسته ای است، منوط به اینکه هیچ مجموعه ای از این قاعده مستثنا نباشد. بنا است به میزان کاری که دستگاه ها انجام می دهند به آنها اعتبار داده شود. این یکی از روش هایی است که می‌تواند مقداری از مشکلات بودجه ریزی کشور را حل کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مهم این است که در قواعد جدید هیچ دستگاهی مستثنی نباشد. به طور مثال ما قانون خدمات کشوری و نظام پرداخت را داشتیم و هدف اصلی از اجرای آن این بود که بتواند فاصله طبقاتی بین فقیر و غنی را حل کند و یک هماهنگی و متعادل سازی اتفاق بیفتد اما به فراموشی سپره شد. باید همه دستگاه‌ها اعم از دستگاه های فرهنگی، صنعتی، کشاورزی، اجرایی، قضایی و خدماتی شامل این موضوع قرار بگیرند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: بر روی این اقدام می توان به عنوان یک کار مثبت تأمل کرد اما اجرای دقیق آن منوط به داشتن اسنادی مانند آمایش سرزمینی است. قطعا این اقدام نباید منجر به دامن زدن به تبعیض میان استان ها و بخش های مختلف کشور شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه برخی افراد در دوران بازنشستگی 14 تا 15 میلیون تومان دریافتی دارند. این واقعا ظلم به جامعه است که این پول به صورت مالیات، فروش نفت، گاز و فروش سهام دولت و از افراد ضعیف گرفته و به یک عده پرداخت خاص می شود. امیدوارم در نظام بودجه ریزی در سال آینده شاهد این استثناها نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید