آخرین پیشنهاد آمریکا به رهبر کره شمالی چه بود؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۰۵
    کد خبر :12999

ایالات متحده آمریکا و کره شمالی در وضعیت بسیار حساسی قرار گرفته اند و همدیگر را محک می زنند و فقط چند گام کوچک میان جهان و یک فاجعه جنگ جهانی سوم فاصله انداخته است.

روزنامه انگلیسی «دیلی استار»به رویارویی آمریکا و کره شمالی از خلال تهدید کردن های دو طرف علیه همدیگر پرداخت و نوشت: این تهدیدها در صورت عملی شدن آغاز جنگ جهانی سوم بود اما آخرین پیشنهاد آمریکا به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ارائه شد.

این روزنامه نوشت: ایالات متحده آمریکا و کره شمالی در وضعیت بسیار حساسی قرار گرفته اند و همدیگر را محک می زنند و فقط چند گام کوچک میان جهان و یک فاجعه جنگ جهانی سوم فاصله انداخته است.

با وجود این ایالات متحده آمریکا وعده داده است که هیچ گونه حمله ای به «مملکت ترسناک» انجام نمی دهد و به حاکم اش اجازه می دهد سبک و رویکرد ترسناکش را ادامه دهد به شرط آن از سلاح هسته ای دست بکشد.

برخی منابع آمریکایی، فاش کردند که واشنگتن به کره شمالی «شاخه زیتون» را پیش از حمله فراگیر و گسترده عرضه کرده است. این پیشنهاد شامل چهار وعده بوده است که عبارتند از: تحویل دادن سلاح هسته ای، ماندن کیم جونگ در رأس قدرت، خروج ایالات متحده آمریکا از شبه جزیره کره و باقی ماندن کره های شمالی و جنوبی به شکل جدا از هم.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز به نوبه خود خواستار افزایش تحریم ها و فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه کره شمالی شد.

در عین حال، رکس تیلرسون که پیش از این گفته بود که جنگ با «کشور استبدادی» یک واقعیت گریز ناپذیر است، اعلام کرد که یک برنامه و استراتژی وجود دارد که با «شی جینگ پینگ» رئیس جمهور چین بر سر آن به توافق رسیده است.

وی گفت که رئیس جمهور چین نیز تمام چیزی که از زبان آمریکایی ها شنید  را به کره شمالی ها انتقال داد و به نوبه خود نیز از آمریکا خواست که معاهده صلح با کره شمالی امضا کند.

اما واکنش کیم بسیار جدی و خشن بود به طوری که ایالات متحده را تهدید به حملات نظامی کرد و تأکید کرد که آماده انجام حملات«مقدس» است برعکس حملاتی که ترامپ آنها را «تجاری» می داند!

دونالد ترامپ به تهدیدهای هسته ای کیم با انتقال بمب افکن های هسته ای و ناوگان جنگی غول پیکر به شبه جزیره کره پاسخ داد.

روزنامه دولتی «رودونگ سینمون» نیز نوشت که ارتش جمهوری دموکراتیک خلق کره با روح از بین بردن دشمنان منسجم است و منتظر دستور برای آغاز «جنگ مقدس آخر» است.این روزنامه نوشت: حملات ما به ناگهان تبدیل به دریایی از آتش می شود و دشمنان را نابود می کند و پیروزی آخر را محقق می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید