نیویورکی‌ها از موبایل به جای کارت مترو استفاده خواهند کرد

    کد خبر :129950

مسئولان متروی شهر نیویورک به منظور مدرن سازی خطوط مترو به دنبال حذف کارت های اعتباری برای پرداخت هزینه استفاده از آن هستند.

با افزوده شدن دروازه های ورود سازگار با فناوری ان.اف.سی، کاربران می‌توانند با استفاده از گوشی یا دیگر کارت‌های اعتباری بانکی سازگار با این فناوری هزینه استفاده از مترو را به صورت بی‌سیم پرداخت کنند.

برای استفاده از این خدمات تنها کافیست مسافر با گوشی یا کارت اعتباری خود از برابر سیستم ان اف سی تعبیه شده عبور کند و عملیات پرداخت هزینه به طور خودکار انجام می شود.

مقامات محلی به همین منظور قراردادی ۵۷۳ میلیون دلاری را با یک شرکت خصوصی منعقد کرده اند تا سیستم های سازگار با فناوری پرداخت همراه ان اف سی در متروی شهر نیویورک نصب شود. نصب این سیستم ها در ۵۰۰ دروازه ورودی مترو و ۶۰۰ اتوبوس از اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز می شود و تا سال ۲۰۲۰ پایان خواهد یافت.

البته استفاده از کارت مترو برای تردد از این طریق تا سال ۲۰۲۳ ممکن خواهد بود، ولی مردم باید به تدریج به فناوری های سازگار با سیستم ان.اف.سی مهاجرت کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود فناوری‌های پرداخت همراه مانند اندروید پی، اپل.پی و سامسونگ پی به زودی با این فناوری سازگار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید