افزایش 28 درصدی صادرات آبزیان

    کد خبر :129772

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار صادرات آبزیان گفت: 121 میلیون دلار محصولات آبزی در پنج ماه نخست امسال از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال 95 حدود 28 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش بازتاب از وزارت جهاد کشاورزی،’عیسی گلشاهی’میزان صادرات محصولات آبزی کشور به لحاظ وزنی طی این مدت را 39 هزار تن عنوان کرد افزود: حجم صادرات کنسرو تن ماهی در پنج ماه امسال حدود 350 تن به ارزش 1.6 میلیون دلار بوده است.
وی اظهارداشت: در ایران سالانه 800 میلیون عدد کنسرو ماهی تن در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اصفهان، گیلان و البرز تولید می شود.
گلشاهی با بیان این که ایران بزرگترین صیدکننده ماهی تن در غرب اقیانوس هند است،گفت: صیادان ما سالانه نزدیک به 200 هزار تن ماهی تن صید می کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 142 واحد صنعتی فرآوری آبزیان و 140 واحد کنسرو سازی در کشور فعال هستند.
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار صادرات آبزیان سازمان شیلات ایران در مورد صادرات سال 95 افزود: سال گذشته 110 هزار تن انواع آبزیان شامل ماهی و میگو صادر کردیم و بیشترین صادرات به روسیه،محصولات قزل آلا و میگو بوده است.
وی ارزش این صادرات را بالغ بر 412 میلیون دلار عنوان کرد.
گلشاهی با اشاره به تولید یک میلیون و 100هزارتن آبزی در کشور تصریح کرد: از این میزان 600 هزار تن از دریا صید می شود و 500 هزار تن پرورشی هستند.

**ایران بزرگترین تولید کننده قزل آلای آب شیرین در جهان
وی افزود: از 500 هزار تن آبزیان پرورشی حدود 160 هزار تن مربوط به ماهی قزل آلا است.
وی ادامه داد: ایران بزرگترین تولید کننده قزل آلای آب شیرین در دنیا است و اخیرا تولید این گونه ماهی را در آب دریا شروع کرده ایم.
به گفته وی،تولید سرانه ماهی در کشور نزدیک به 13 کیلوگرم و مصرف سرانه حدود 10.6 کیلوگرم برای هر نفر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید