تویوتا خودروی بدون راننده و بدون آلایندگی معرفی کرد + تصاویر

    کد خبر :129764

شیشه های این خودرو به جز تشخیص نور محیط، درجه هوا و رطوبت هوا، این امکان برای آنها فراهم شده است تا به صورت لحظه به لحظه راننده را زیر نظر بگیرند.

تویوتا از مدل مفهومی خودروی جدیدی مبتنی بر سلول‌های سوختی رونمایی کرده است که نسبت به پیشرفته‌ترین خودروهای هیدروژنی این شرکت 50 درصد بیشتر انرژی را در خود نگه می‌دارد و فناوری ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است که انواع مختلف خودروهای برقی کنونی را به چالش می‌کشد.

به گزارش بازتاب، این شرکت ژاپنی که بزرگ‌ترین خودروساز در جهان محسوب می‌شود، ادعا می‌کند که Fine-Comfort Ride با هر بار شارژ می‌تواند معادل 1000 کیلومتر در خیابان‌های استاندارد حرکت کند و این در حالی است که خودروی Mirai تویوتا مجهز به سلول‌های سوختی با حداکثر بُرد 650 کیلومتر حرکت می‌کند.

این مدل مفومی قرار است هفته آینده در «نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل توکیو» معرفی شود و برای آن سیستم هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است تا به صورت خودکار خیابان‌های انگلستان و هند که جهت رانندگی در آنها متفاوت است را هم تشخیص دهد و در بی‌نظم‌ترین خیابان‌ها هم بدون هرگونه مشکل و بدون راننده حرکت کند.

گفتنی است شرکت تویوتا ضمن تاکید بر سلول‌های سوختی برای تولید خودروهای بدون آلایندگی سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده است تا از سال 2020 میلادی بیش از 60 درصد محصولات خود را به صورت هوشمند و خودران روانه بازار کند.

تمام شیشه‌هایی که در بدنه Fine-Comfort Ride به کار گرفته شده‌اند حسگر هوشمند دارند و به جز تشخیص نور محیط، درجه هوا و رطوبت هوا، این امکان برای آنها فراهم شده است تا به صورت لحظه به لحظه راننده را زیر نظر بگیرند و از دقت او در رانندگی اطمینان حاصل کنند.
شیشه‌ای که در دو طرف بدنه قرار دارند به صورت مستقیم موقعیت اتومبیل‌های اطراف را تشخیص می‌دهند و امکان هرگونه برخورد را برطرف می‌کنند.
اتومبیل Fine-Comfort Ride که به شکل سواری طراحی شده است می‌تواند 6 سرنشین را در خود جا دهد و از سال 2020 میلادی وارد خیابان‌ها می‌شود.

 

 

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید