واکنش چمران به بررسی هزینه‌های شهرداری در دوران احمدی نژاد

    کد خبر :129736

مهدی چمران با اشاره به صحبت‌های محسن هاشمی در خصوص بررسی هزینه‌های فاقد سند در دوران احمدی نژاد در شهرداری،گفت: قطعا از این موضوع استقبال می‌کنیم و این در حالی است که بنده هیچ وقت از بررسی موضوعی در صحن شورا امتناع نکردم.

مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به صحبت‌های محسن هاشمی رفسنجانی رئیس فعلی شورای شهر تهران در خصوص حجم هزینه‌های فاقد سند احمدی نژاد (شهردار اسبق تهران) و رقم چند میلیارد تومانی آن ،اظهار کرد: در این زمینه بهتر است توضیحاتی داده شود تا موضوع کاملا شفاف و روشن شود.

وی تصریح کرد: اولاً باید تعریف درستی از هزینه‌های فاقد سند صورت گیرد چرا که هزینه فاقد سند یک اصطلاح است و ربطی به سند ندارد؛ به عنوان مثال دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی در سالی اعلام می‌کند که 30 درصد از برنامه‌های دولت اجرا نشده است و دولت نیز در این زمینه پاسخ خود را مطرح می‌کند و در شهرداری هم به همین شکل است که اگر اقدامی خارج از برنامه در طول سال انجام گرفته است مسئولان شهرداری در پایان همان سال اسناد و مدارک خود را به شورا ارائه می‌دهند.

چمران با اشاره به صحبت‌های محسن هاشمی در خصوص رقم 300 میلیارد تومانی هزینه فاقد سند، بیان کرد: در این خصوص نیز باید گفت که رقم اشاره شده برای دو سال احمدی نژاد در شهرداری نبوده و این رقم از سال 1370 تا زمان شهرداری احمدی‌نژاد است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شخص شما در زمان ریاست بر شورای سوم مخالف بررسی هزینه‌های فاقد سند بوده یا خیر، بیان کرد: اصلا چنین چیزی مطرح نبوده است.

وی گفت: تمام موارد مالی در شورای شهر و شهرداری در سال‌های گذشته شفاف است و اگر دوستان در شورای فعلی هم بخواهند می توانند آن را مرور کنند و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم.

چمران ادامه داد: از زمانی که اجرای برنامه‌ها بر اساس اعتبارات از سوی شورای شهر تهران جدی گرفته شد شاهد بودیم که میزان انحرافات در شهرداری بسیار کمتر شد به طوری که در سال 94 ، که بودجه شهرداری 17 هزار میلیارد تومان بود، حدود 600 میلیارد تومان انحراف داشت که آن هم اصلاح شد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در سال 95 نیز به گونه‌ای عمل شد که هزینه فاقد سند نداشتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید