جرئیات ماجرای آزار دختر دانش آموز

تعدادی از عوامل حادثه ارومیه دستگیر شدند

  • حوادث
  • سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۲۰
    کد خبر :129698

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از دستگیری برخی عوامل فرصت طلبی خبر داد که به بهانه اعتراض به اتفاق دیروز در یکی از مدارس ارومیه، شب گذشته به دو مدرسه دیگر در این شهر حمله کرده و خسارت هایی به بار آورده بودند.

به گزارش فرارو، مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با اعلام اینکه پس از وصول گزارش هایی مبنی بر تجمع اولیای دانش آموزان مدرسه ای در منطقه اسلام آباد در اعتراض به سرایدار این مدرسه که در ادامه منجر به حضور و تجمع عده ای عناصر فرصت طلب در محل شده بود، شخصا در محل تجمع حاضر شده است، گفت: به اتفاق برخی دیگر از مسئولان ضمن صحبت با والدین دانش آموزان آنان را دعوت به متفرق شدن و پیگیری قانونی موضوع کردیم که انصافا هم با آرام شدن شرایط مردم عادی که احساسات‌شان از شنیدن خبر برانگیخته شده بود متفرق شدند.

وی افزود: متاسفانه در این بین عده‌ای فرصت طلب با سوءاستفاده از شرایط پیش آمده اقدام به تحریک مردم کردند که تعدادی از آنها شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات از آنها آغاز شده است.

حبیبی گفت: سرایدار این مدرسه نیز با صدور دستور قضایی بازداشت شده است.

دادستان ارومیه گفت: حدود ساعت ده شب گذشته نیز عده‌ای اندک از فرصت طلبان دوباره به 2 مدرسه دیگر حمله کردند و خسارت هایی به بار آورده‌اند که تعدادی از آنان نیز دستگیر و تعدادی متواری شدند که تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

ماجرا چه بود؟
عصر روز گذشته مردم منطقه اسلام‌آباد ارومیه با شنیدن خبر آزار و اذیت دانش‌آموز ۱۲ ساله در این منطقه به سمت مدرسه یورش بردند که این درگیری تا ساعاتی ادامه داشت.

در این حادثه برخی از اموال عمومی آسیب‌دیده و بر اساس اعلام برخی منابع محلی حتی افراد فرصت‌طلب مدرسه و تعدادی از اماکن عمومی منطقه را نیز به آتش کشیدند.

حضور فرماندار ارومیه، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان استانی و محلی برای آرام کردن فضای منطقه مثمر ثمر واقع شد و با همکاری مردم این درگیری ساعاتی پیش خاتمه یافت.

در اولین ساعات این حادثه تمام مسئولان و مقامات حاضر در منطقه وجود تجاوز و آزار و اذیت جنسی این دانش‌آموز را تکذیب و رد کردند اما تأیید اصل این خبر را منوط به بررسی بیشتر دانستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در خصوص جزییات این حادثه گفت: بررسی‌های دقیق نشان داده که دانش‌آموزی مورد تعرض قرار نگرفته و نیروی خدماتی مدرسه چند روز پیش قصد بداخلاقی داشته است.

علیرضا رادفر عنوان کرد: والدین این دختر ۱۲ ساله شکایت کرده‌اند و مراجع انتظامی و قضایی به‌شدت با این موضوع برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: عده‌ای به دنبال تحریک احساسات مردم در وضعیت فعلی هستند، اما مردم آرامش خود را حفظ کرده و پیگیری موضوع را به مراجع ذیصلاح واگذار کنند.

رادفر با اشاره به شایعه بودن هرگونه آزار جنسی دانش‌آموز دختر، اظهار داشت: این مورد به‌کلی تکذیب می‌شود، سرایدار مدرسه بداخلاقی کرده، ولی هیچ آزار جنسی اتفاق نیفتاده است. برخی افراد سودجو در این میان نسبت به ایجاد ناامنی اقدام کردند که با حضور به‌موقع مأموران نیروی انتظامی از بروز حادثه بزرگ‌تر جلوگیری شد.

رادفر بیان کرد: همکاری مناسب مردم با نیروهای ناجا باعث شد تا تعدادی از این افراد سودجو دستگیر و تحویل مقامات قضایی شوند. هم‌اکنون آرامش کامل در این منطقه حاکم و اوضاع کنترل‌شده است.

دستگیری سرایدار مدرسه
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در خصوص حوادث امروز منطقه اسلام‌آباد گفت: حادثه ازاین‌قرار است که در پی اعلام مدیر مدرسه در ساعت ۱۴ عصر امروز دوشنبه مبنی بر اینکه تعداد ۲۰۰ نفر از اهالی محل به مدرسه حمله کردند مأموران به محل اعزام شدند.

سردار ناصر اصلانی اضافه کرد: در این تماس اعلام شد که نیروی خدماتی مدرسه برای یکی از دختران پایه ۵ ابتدایی ایجاد مزاحمت کرده است و بلافاصله کارکنان پلیس در محل موردنظر حاضر و مشخص شد موضوع مربوط به سه روز پیش بوده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در جریان درگیری‌های امروز متأسفانه بخشی از اموال عمومی آسیب‌دیده و به سه دستگاه خودرو خسارت مالی وارد شد.

سردار اصلانی گفت: فرد موردنظر شناسایی و توسط پلیس دستگیرشده و توسط دادستان ارومیه و ورود قاضی ویژه موضوع در حال رسیدگی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم ارومیه که همکاری خیلی خوبی با پلیس داشتند و درخواست کرد با افراد فرصت‌طلب که نظم عمومی را هم می‌زنند برخورد کرده و مراتب را به پلیس گزارش کنند.

سردار اصلانی با بیان اینکه با متخلفین حادثه امروز مدرسه اسلام آباد برخورد قانونی می‌شود اظهارداشت: در حادثه امروز مدرسه دخترانه منطقه اسلام آباد ارومیه عده‌ای فرصت طلب به‌دنبال شایعه سازی، اغتشاش و تخریب اموال عمومی بودند که با این افراد برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی با تکذیب ادعاها و شایعات برخی افراد فرصت طلب در خصوص موضوع حادثه در بین سرایدار و دانش آموز این مدرسه که بین والدین و مسئولین مدرسه حل و فصل و به رضایت والدین منجر شده است افزود: عده‌ای فرصت طلب با شایعه سازی موجب اغتشاش و تخریب اموال شخصی و عمومی شده‌اند که در این رابطه چند نفر از عوامل اغتشاش دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

آزار دانش‌آموز مدرسه دخترانه «راه شهدا» ارومیه صحت ندارد
فرماندار ارومیه که از اولین دقایق بروز درگیری در منطقه حاضر شده بود با اشاره به حوادث مدرسه اسلام‌آباد گفت: شایعه آزار جنسی دانش‌آموز ۱۲ ساله مدرسه شهدا در منطقه اسلام‌آباد تکذیب می‌شود.

عباس حسن خانی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع فرماندهی انتظامی و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در محل مدرسه حضور یافتند.

وی اظهار داشت: چیزی که مشخص است بحث تجاوز و … به‌هیچ‌عنوان مطرح نبوده و شایعه‌ای بیش نیست و مدیر و معاون مدرسه نیز این موضوع را بررسی و کذب بودن این ادعا را تائید کرده‌اند.

حسن خانی افزود: بررسی‌ها نشان از برقراری تماس تلفنی سرایدار مدرسه با یکی از دانش آموزان دختر است که موضوع توسط والدین این دانش‌آموز طبق روال قانونی در حال پیگیری بوده و حتی پدر این دانش‌آموز نیز بعد از شکایت، رضایت خود را اعلام کرده است.

فرماندار ارومیه گفت: از رسانه‌های استان تقاضا داریم زمینه آرامش عمومی را فراهم آورند و با جلوگیری از انتشار شایعات و اخبار نادرست، زمینه رسیدگی سریع و دقیق به این موضوع را فراهم آورند.

موضوع آزار و اذیت دختر دانش‌آموز توسط سرایدار پیگیری می‌شود
وزیر آموزش‌وپرورش هم طی دستوری ویژه به مشاور خود خواستار پیگیری موضوع آزار و اذیت دختر دانش‌آموز توسط سرایدار مدرسه شد.

در این نامه، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش به بزرگی زاده مأموریت داد تا به‌عنوان بازرس ویژه با اختیار تام به ارومیه برود و به همراه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی و با حضور در شورای تأمین استان نسبت به بررسی اتفاقات حادث‌شده اقدام و عنداللزوم تصمیم مقتضی اتخاذ کند.

عصر دوشنبه خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن مطرح شده بود در یک مدرسه دخترانه در اسلام‌آباد شهرستان ارومیه سرایدار مدرسه نسبت به آزار و اذیت یک دانش‌آموز ۱۲ ساله اقدام کرده است، اگرچه هنوز صحت خبر تأیید نشده اما برخی به مدرسه یورش برده و با معلمین و مسئولان مدرسه درگیر شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید