کارتونیستی که موفقیت زنان ایرانی را در اروپا به تصویر می‌کشد

    کد خبر :129572

همزمان با برگزاری نخستین جشنواره فارسی زبانان اروپا، نمایشگاه انفرادی کارتون پانته‌آ واعظ‌نیا با موضوع «حقوق زنان در ایران» در بخش جنبی برگزار خواهد شد.
به گزارش پویا، واعظ‌نیا که از کارتونیست‌های باسابقه مجله گل آقا و سایر مطبوعات در ایران است، درباره این نمایشگاه گفت: معتقدم علی رغم تبلیغات منفی و سیاه نمایی‌هایی که برخی رسانه‌های خارجی علیه ایران انجام می‌دهند اتفاقا زنان ایرانی در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .. بسیار فعال هستند. در واقع بعضی محدودیت‌هایی که برای زنان ما وجود دارد باعث شده تا با انگیزه بالاتری تلاش کنند.
این هنرمند که پیشتر با آثارش در سریال‌های مهران مدیری از قبیل تیتراژ سریال‌های «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «مرد هزار چهره»، «قهوه تلخ» و … حضور داشته، تصریح کرد: جامعه مردسالار ایران باعث شده تا نه تنها زنان خانه‌نشین نشوند که اتفاقا با تلاش بیشترشان شاهد درخشش‌شان باشیم.
او درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه، نگاه واقع‌بینانه‌ای درباره زنان و حقوقش‌شان در جامعه امروز ایرانی دارد.
طراح دکور «قهوه تلخ» اظهار داشت: در سال‌های اخیر زنان ایرانی به جایگاه اصلی خود در جامعه نزدیک‌تر شده‌اند. با برپایی این نمایشگاه تلاش دارم تا نگاه نه چندان واقعی ایرانیان مقیم خارج از کشور نسبت به وضعیت زنان ایرانی را تغییر دهم و آنها را به واقع‌بینی ترغیب کنم در واقع فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی زنان ایرانی را در این آثار به تصویر کشیده‌ام.
واعظ نیا ادامه داد: اگر همه ما زنان، به جای غر زدن از شرایط حقوق خودمان، کمی از این انرژی را صرف کار می‌کردیم شاید تا امروز شاهد حضور پررنگ‌تر زنان در اجتماع بودیم. در واقع بیشتر زنانی که از حقوق زنان شکایت دارند، خودشان، بزرگترین ناقض حقوق زنان در رفتار و تفکرشان هستند.
وی تاکید کرد: در این نمایشگاه تمام تلاش‌ام تغییر این نگاه در میان مخاطبانم خواهد بود. مخاطبان در این نمایشگاه قرار است مشکلات و کاستی‌هایی که برای زنان در جامعه حکمفرماست را در کنار درخشش‌ها و موفقیت‌های زنان ایرانی به زبان کارتون تماشا کنند.
انجمن فرهنگی هنری پرشیانا قرار است ژانویه ٢� ١٨ نخستین جشنواره هنری فارسی زبانان اروپا را در پاریس برگزار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید