7 کیلومتر شنا برای فرار از دست کوسه

    کد خبر :129249

مربی غواصی استرالیایی برای فرار از دست کوسه گرسنه 7 کیلومتر شنا کرد.

یک مربی غواصی در استرالیا که همراه و قایقش را در میانه آب‌های “خلیج کوسه” گم کرده بود، مجبور شد برای فرار از کوسه‌ای که او را دنبال می‌کرد کیلومترها شنا کند. جان کرگ ۳۴ ساله که در سواحل غربی استرالیا برای ماهی‌گیری با تفنگ نیزه‌پران زیر آب رفته بود، بعد از آمدن روی سطح آب متوجه شد که خبری از قایق و دوستش که با او آمده بود نیست. موج‌های شدید قایق را آن قدر دور کرده بود که دیگر نمی‌توانست آن را پیدا کند.

او می‌گوید در حال دست و پا زدن و فریاد کشیدن برای کمک بود که متوجه شد که یک کوسه به او نزدیک می‌شود. غواص بریتانیایی با دیدن کوسه چهار متری قایق را فراموش کرد و از ترس جانش بیش از هفت کیلومتر تا ساحل شنا کرد. او بعد از سه ساعت شنا به ساحل رسید و نیم ساعت هم پیاده رفت تا بالاخره هواپیمای امداد او را دید. جان کرگ که اهل ساندرلند بریتانیا است و دو سال پیش به استرالیا مهاجرت کرده، می‌گوید کوسه‌ای که دنبالش کرد چهار متری و احتمالا از نوع کوسه ببری بوده است. و درباره تجربه تعقیب کوسه به بی‌بی‌سی گفت: “خیلی نزدیک و کنجکاو بود و از زوایای مختلف به من نزدیک می‌شد. داشت سعی می‌کرد سر در بیاورد که من چه جور موجودی هستم و آیا به کار او می‌آیم یا نه.”

“خیلی وحشتناک بود. فکر می‌کردم که اینجا وسط ناکجاآباد خوراک کوسه می‌شوم… این کوسه قرار نیست مرا تنها بگذارد.” آقای کرگ گفت همان طور که کوسه دورش می‌چرخیده او هم در حال شنا سعی می‌کرده نیزه‌پرانیش را به سمت کوسه نشانه برود. او در نهایت صخره‌ای را در دوردست دیده و با تمام توانش به سمت آن صخره شنا کرده است.

او در نهایت صخره‌ای را در دوردست دیده و با تمام توانش به سمت آن صخره شنا کرده است./بی بی سی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید