مرگ نوزاد 2 ماهه بر اثر بی‌احتیاطی

  • حوادث
  • دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۴۵
    کد خبر :129239

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زرند گفت: شب گذشته بر اثر بی احتیاطی و اصابت ساعت دیواری به سر نوزاد 2 ماهه زرندی این نوزاد جان خود را از دست داد

«اکبر یزدان‌پناه» با اشاره به این‌که در این حادثه بر اثر بی‌احتیاطی نوزاد جان خود را از دست داده است، اظهار کرد: دیشب خواهر نوزاد 2 ماهه با پرت کردن ساعت دیواری به سمت نوزاد و برخورد ساعت با سر نوزاد باعث ضربه مغزی نوزاد شده است.

وی تصریح کرد: در ساعت 21 شب گذشته پس از اطلاع‌رسانی خانواده این نوزاد دو ماهه بابت این حادثه، مأمورین مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زرند به محل حادثه رسیده و نوزاد را به بیمارستان امام علی(ع) زرند منتقل کردند و پس از انجام اقدامات لازم مشخص شد که نوزاد ضربه مغزی شده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زرند خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که نوزاد جان خود را هنگامی که به بیمارستان منتقل شده بود از دست داده بود شرایط اهدا اعضای بدن این نوزاد دوماهه فراهم نبوده است.

یزدان‌پناه با اشاره به این‌که برخی از این آسیب‌ها از دید والدین خطرناک نیست اما برخی از آن‌ها مانند ضرباتی که به سر وارد می‌شوند می‌تواند موجب ضربه مغزی شود، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای جلوگیری از عوارض مغزی باید نکات ایمنی را رعایت و از علائم ضربه مغزی در کودکان مطلع باشند و بدانند که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین عواملی که می‌توانند به ضربه مغزی منتهی شوند، ادامه داد: زمین خوردن، تصادفات رانندگی و وارد آمدن ضربه به سر توسط جسمی سخت از عواملی است که می‌تواند به ضربه مغزی منتهی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید